Законопроектом із метою покращення умов ведення бізнесу в Україні, підвищенням показників України в міжнародних рейтингах, збільшення бюджетних надходжень пропонується внести зміни до Податкового кодексу України, запровадження яких дозволить досягти:
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
- зменшення витрат підприємств на визначення податкових зобов’язань і складання податкової звітності та держави — на адміністрування податків;
- усунення недоліків чинного законодавства, які дозволяють великим платникам отримувати податкові вигоди;
- спрощення виконання податкового обов’язку малим бізнесом, зменшення податкового навантаження на малий бізнес тощо.
Проектом, зокрема, пропонується скоротити кількість податків та зборів з 22-х до 9-ти.
Проектом щодо податку на прибуток передбачається:
- розраховувати об’єкт оподаткування на підставі даних бухгалтерського обліку шляхом коригування фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності, на різниці, які збільшують або зменшують фінансовий результат до оподаткування, щодо амортизації необоротних активів, резервів (забезпечень) та фінансових операцій;
- скасувати 32 обмеження із врахування витрат, що покращить інвестиційний клімат у країні;
- податкові різниці визначатимуть платники податку на прибуток, що мають дохід більше 20 млн. грн. на рік або 5% від загальної кількості платників. Тобто 95% платників податку можуть визначати податок на прибуток підприємств за даними фінансової звітності без визначення різниць.
Проектом щодо податку на доходи фізичних осіб пропонується:
1) для заможних громадян запровадити разове («нульове») декларування доходів, майна та фінансового стану, в тому числі одержаних із порушенням законодавства України з питань оподаткування, валютного регулювання (формування «вхідного» залишку для подальшого контролю видатків);
2) декларування добровільне — обов’язковість не передбачається;
3) для громадян, які не подадуть декларацію, задекларованими вважатимуться вартість активів у розмірі 200 тис. грн. та вартість інших активів, які зареєстровані у встановленому законодавством порядку станом на 1 січня 2015 року;
4) при декларуванні готівкових коштів у сумі понад 200 тис. грн. такі кошти мають бути внесені на рахунки в банки до дня подання декларації та зберігатись на них не менше року з дня внесення на банківський рахунок;
5) у разі порушення строків перебування таких коштів на рахунках у банках фізична особа повинна протягом місяця з дня зняття коштів з банківських рахунків сплатити до бюджету 3% від знятої суми;
6) у разі декларування готівки у сумі понад 200 тис. грн. без внесення на банківські рахунки, фізична особа протягом місяця з дня завершення терміну здійснення разового декларування (31 жовтня 2015 року) повинна сплатити до бюджету 3% від задекларованої суми;
7) запровадити оподаткування великих заробітних плат шляхом зміни шкали оподаткування (у розрахунку на місяць):
- 15% — для доходів до 10 мінімальних заробітних плат (МЗП);
- 20% — для доходів понад 10 МЗП (з суми перевищення);
8) підвищити ставку податку для пасивних доходів (процентів, інвестиційного прибутку, роялті) з 15% до 20%;
9) зберегти на 2015 рік чинне обмеження стандартної податкової соціальної пільги у розмірі 50% прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року;
10) вирівнювання ставок оподаткування для заробітної плати шахтарів;
11) вирівнювання навантаження щодо доходів у вигляді спадщини вартість якої перевищує 1 млн. грн., яку отримують особи першого ступеня споріднення (з суми перевищення);
12) знизити поріг оподаткування пенсій з 10 тис. грн. на місяць до 3-х розмірів МЗП, та оподатковувати суму перевищення за ставкою 15%.
Законопроектом пропонується продовжити до 31 грудня 2017 року включно дію норм щодо звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання на митній території України та вивезення в митному режимі експорту зернових та технічних культур за винятком сільськогосподарських підприємств-виробників.
Проектом також вносяться зміни щодо справляння акцизного збору, рентної плати, місцевих податків тощо.
Законопроект передбачає спрощення системи оподаткування, обліку та звітності та внесення змін до Податкового кодексу, Кодексу України про надра, Водного і Лісового кодексів, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального, Кримінально-процесуального, Цивільного кодексів, Кодексу адміністративного судочинства, Бюджетного кодексу та низки законів.
За пропозицією Комітету з питань податкової та митної політики, з тексту законопроекту запропоновано виключити такі положення:
- пункт 27 розділу I законопроекту щодо внесення до пунктів 95.3 і 95.4 статті 95 (щодо безспірного стягнення коштів із рахунків та готівки);
- у пункті 37 розділу I законопроекту абзац другий нової редакції підпункту 140.5.6 пункту 140.5 статті 140 (щодо обмеження віднесення на витрати 30% вартості придбаних товарів, робіт, послуг у платників єдиного податку з податку на прибуток);
- пункт 9 розділу I законопроекту (щодо методу контролю за витратами та доходами платників податків-фізичних осіб), у пункті 38 розділу I законопроекту щодо доповнення новим підпунктом 164.2.20 (стосовно доходів, визначених за непрямими методами), у пункті 40 в абзаці восьмому розділу I законопроекту (щодо змін до пункту 167.3 статті 167) слова «щодо доходів, визначених за методом контролю за витратами та доходами платника податків»; у пункті 42 розділу I законопроекту щодо виключення підпункту «б» пункту 176.2 та доповнення новим пунктом 176.3 (щодо подання звітності про здійснені покупки більше 25 тис. грн.), у пункті 123 розділу I законопроекту щодо доповнення розділу XX «Перехідні положення» новим підрозділом 92 (щодо особливостей одноразового декларування коштів, майна та валютних цінностей), доповнення підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» новим пунктом 28 (стосовно застосування статті 392), підпункт «в» підпункту 5, підпункт 6 пункту 2 розділу II законопроекту (про звільнення від відповідальності при одноразовому декларуванні);
- у пункті 40 розділу I законопроекту щодо нової редакції пункту 167.5 та доповнення новим пунктом 167.6 (щодо пасивних доходів);
- у пункті 41 абзаци 37–39 розділу I законопроекту щодо змін до підпунктів 174.2.1 і 174.2.2 пункту 174.2 статті 174 (щодо оподаткування спадщини, вартість якої перевищує 1 млн. грн., отриманої спадкоємцями першої черги);
- пункт 86 розділу I законопроекту (стосовно нової редакції податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) та повернення до чинної редакції цього податку;
- у пункті 115 розділу I законопроекту щодо нової редакції пункту 296.10 статті 296 (стосовно застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку), у пункті 123 розділу I законопроекту щодо доповнення підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» новим пунктом 27 (стосовно звільнення від перевірок порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій) та підпункт 19 розділу II законопроекту (стосовно внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»);
- у пункті 123 абзаци 7–12 щодо доповнення пунктом 152 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» розділу I законопроекту (щодо обмежень з відшкодування податку на додану вартість);
- у пункті 123 розділу I законопроекту щодо виключення підрозділу 6 розділу XX «Перехідні положення» (стосовно особливостей справляння земельного податку), крім пункту 1 цього підрозділу (щодо надання пільги по земельному податку суб'єктам космічної діяльності);
- положення розділу I законопроекту щодо системи електронного адміністрування податку на додану вартість.
Законопроект зареєстровано за номером 1578.