Внесено низку змін до деяких законодавчих актів, відповідно до яких спрощується процедура оформлення спадщини та реєстрації прав громадян на успадковане ними нерухоме майно, насамперед, у селах.
Тепер жителі сільських населених пунктів зможуть оформити необхідні документи безпосередньо за своїм місцем проживання.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Право видавати свідоцтва про право на спадщину та свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя поряд з нотаріусом отримають ще й уповноважені посадові особи органу місцевого самоврядування. Однак за умови, що останні мають вищу юросвіту, досвід роботи у галузі права не менше 3 років, пройшли протягом року стажування у державній нотаріальній конторі або приватного нотаріуса, завершили навчання щодо роботи з мін’юстівськими держреєстрами та склали іспит зі спадкового права.
Уповноважені посадових особи органів місцевого самоврядування також здійснюватимуть:
- збереження та архівування документів, що стосуються нотаріальних дій з оформлення спадщини;
- заходи щодо до охорони спадкового майна, коли це потрібно в інтересах спадкоємців, відказоодержувачів, кредиторів або держави.
Крім того, скасовується обов’язкове проведення оцінки майна та землі при спадкуванні їх спадкоємцями першої та другої черги за законом (як у випадку спадкування ними за законом, так і у випадку спадкування ними за заповітом) і за правом представлення. Нагадаємо, що до таких спадкоємців, зокрема, належать діти спадкодавця, онуки, рідні брати та сестри, той з подружжя, який його пережив, батьки тощо. Це ж стосується і випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою.
Закон у цілому набере чинності з 01.01.2016.
Повне або часткове копіювання матеріалу дозволено лише за умови посилання на портал «Головбух24»