ПФУ постановою від 21.12.2022 № 28-3 визначив особливості застосування Порядку № 12*.
Щоб отримати кошти для оплати лікарняних, страхувальник, як і раніше, має подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про суми страхових виплат за їх видами, які нарахував застрахованим особам.
З 01.01.2023 заяву-розрахунок слід подавати через особистий електронний кабінет страхувальника на сайті електронних послуг ПФУ. Таку можливість ПФУ забезпечить усім роботодавцям. Залучати для цього додаткове програмне забезпечення не потрібно.
У пункті меню «Заяви-розрахунки» особистого кабінету страхувальник зможе шукати заяви-розрахунки за критеріями:
- період реєстрації листків непрацездатності;
- тип заяви-розрахунку (за електронними листками непрацездатності);
- формування (редагування);
- відправлення заяви-розрахунку до ПФУ.
Під час формування заяви-розрахунку використовують інформацію з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб.
Як і раніше, за електронними та паперовими листками непрацездатності слід складати окремі заяви-розрахунки.
Максимальна кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку —200 шк.
До заяви-розрахунку можна буде долучити коментарі, пояснення та за потреби скановані копії документів, які можуть стати у пригоді під час ухвалення рішення щодо фінансування лікарняного.
Заяви-розрахунки за паперовими лікарняними слід заповнювати в режимі ручного введення даних і прикріплювати до них скановані копії паперових листків непрацездатності.
Страхувальники, які з якихось причин не можуть користуватися електронним кабінетом на сайті електронних послуг ПФУ, можуть подати заяву-розрахунок у паперовій формі до будь-якого відділу обслуговування громадян (сервісного центру).
____________
* Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою правління ФСС від 19.07.2018 № 12.