Як подавати заяви-розрахунки до ПФУ з 2023 року

01.01.2023 ПФУ стане уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку. Адже саме з цієї дати набуде чинності оновлена редакція Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

PDV_dekl_0302.jpg

Чи індексувати зарплату в березні та квітні 2025 року

ПФУ постановою від 21.12.2022 № 28-3 визначив особливості застосування Порядку № 12*.

Щоб отримати кошти для оплати лікарняних, страхувальник, як і раніше, має подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про суми страхових виплат за їх видами, які нарахував застрахованим особам.

З 01.01.2023 заяву-розрахунок слід подавати через особистий електронний кабінет страхувальника на сайті електронних послуг ПФУ. Таку можливість ПФУ забезпечить усім роботодавцям. Залучати для цього додаткове програмне забезпечення не потрібно.

У пункті меню «Заяви-розрахунки» особистого кабінету страхувальник зможе шукати заяви-розрахунки за критеріями:

Під час формування заяви-розрахунку використовують інформацію з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб.

Як і раніше, за електронними та паперовими листками непрацездатності слід складати окремі заяви-розрахунки.

Максимальна кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку —200 шк.

До заяви-розрахунку можна буде долучити коментарі, пояснення та за потреби скановані копії документів, які можуть стати у пригоді під час ухвалення рішення щодо фінансування лікарняного.

Заяви-розрахунки за паперовими лікарняними слід заповнювати в режимі ручного введення даних і прикріплювати до них скановані копії паперових листків непрацездатності.

Страхувальники, які з якихось причин не можуть користуватися електронним кабінетом на сайті електронних послуг ПФУ, можуть подати заяву-розрахунок у паперовій формі до будь-якого відділу обслуговування громадян (сервісного центру).

____________

* Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою правління ФСС від 19.07.2018 № 12.

За інформацією ПФУ

 


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15222

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8214

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65753

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
63

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1547

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді