Як подавати заяви-розрахунки до ПФУ з 2023 року

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

01.01.2023 ПФУ стане уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку. Адже саме з цієї дати набуде чинності оновлена редакція Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

PDV_dekl_0302.jpg

Кому індексувати зарплату у жовтні 2025-го

ПФУ постановою від 21.12.2022 № 28-3 визначив особливості застосування Порядку № 12*.

Щоб отримати кошти для оплати лікарняних, страхувальник, як і раніше, має подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про суми страхових виплат за їх видами, які нарахував застрахованим особам.

З 01.01.2023 заяву-розрахунок слід подавати через особистий електронний кабінет страхувальника на сайті електронних послуг ПФУ. Таку можливість ПФУ забезпечить усім роботодавцям. Залучати для цього додаткове програмне забезпечення не потрібно.

У пункті меню «Заяви-розрахунки» особистого кабінету страхувальник зможе шукати заяви-розрахунки за критеріями:

Під час формування заяви-розрахунку використовують інформацію з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб.

Як і раніше, за електронними та паперовими листками непрацездатності слід складати окремі заяви-розрахунки.

Максимальна кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку —200 шк.

До заяви-розрахунку можна буде долучити коментарі, пояснення та за потреби скановані копії документів, які можуть стати у пригоді під час ухвалення рішення щодо фінансування лікарняного.

Заяви-розрахунки за паперовими лікарняними слід заповнювати в режимі ручного введення даних і прикріплювати до них скановані копії паперових листків непрацездатності.

Страхувальники, які з якихось причин не можуть користуватися електронним кабінетом на сайті електронних послуг ПФУ, можуть подати заяву-розрахунок у паперовій формі до будь-якого відділу обслуговування громадян (сервісного центру).

____________

* Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою правління ФСС від 19.07.2018 № 12.

За інформацією ПФУ

 

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Середньооблікова кількість штатних працівників: приклад розрахунку

Під час розрахунку середньооблікової кількості штатних працівників є нюанси, які варто врахувати, аби все було правильно. Так, як хоче Держстатистика. У консультації — правила та приклади розрахунку цього показника
181881

Інвентаризація земель 2025: порядок проведення, документи та строки

Земля є специфічним об’єктом обліку, з яким має справу далеко не кожне підприємство. Як провести інвентаризацію земель та відобразити земельні ділянки в обліку підприємства, — у цій консультації
7135

Професійна сертифікація за МСФЗ: навчальна програма для бухгалтерів

Чимало українських підприємств почали застосовувати Міжнародні стандарти фінансової звітності, які поки що не є обов’язковими для всіх. Проте Україна йде в Європу, і перехід бізнесу з національних стандартів на МСФЗ — питання часу. І щоб ви не гаяли час, не шукали, як правильно застосувати МСФЗ вперше, з чого має складатися звітність, як змінити облікову політику, — Вища школа Головбуха уже підготувала для вас програму підвищення кваліфікації «Професійна сертифікація за МСФЗ»
4336

ЄСВ: ставки, сплата, строки звітування

ЄСВ — це обов’язковий платіж, який сплачують роботодавці за найманих працівників при нарахуванні зарплати чи винагород за ЦПД. ФОПи сплачують його за себе. Дізнайтеся про останні зміни та актуальні правила — у нашій статті
153194

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді