Нова відповідальність юросіб за невиконання санкцій: зареєстровано проєкт

У Раді зареєстрували проєкт від 25.01.2023 № 8384, яким планують комплексно запровадити кримінальну відповідальність за порушення законодавства про санкції.

Нова відповідальність юросіб за невиконання санкцій: зареєстровано проєкт

Проєкт Закону від 25.01.2023 № 8384

Автори проєкту пропонують доповнити Кримінальний кодекс України (КК) новою статтею 111-3.

Законодавці можуть запровадити кримінальну відповідальність за невиконання, перешкоджання виконанню або ухилення від виконання спеціальних економічних та/або інших обмежувальних заходів (санкцій) у вигляді:

  • штрафу від 10 до 15 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (НМДГ) (170 000—255 000 грн);
  • позбавлення волі на строк від п'яти до семи років із конфіскацією майна або без такої.

За повторне вчинення або за попередньою змовою групою осіб, або у значному розмірі каратимуть штрафом:

  • від 15 до 18 тисяч НМДГ (255 000—306 000 грн);
  • позбавленням волі на строк від шести до восьми років із конфіскацією майна або без такої.

Якщо санкції порушить службова особа або особа, яка веде профдіяльність, пов'язану з наданням публічних послуг (аудиторами, нотаріусами, приватними виконавцями, оцінювачами, а також експертами, арбітражними керуючими, незалежними посередниками, членами трудового арбітражу, третейськими суддями під час виконання ними цих функцій), або у великому розмірі, їй загрожує штраф:

  • від 17 до 25 тисяч НМДГ (289 000—425 000 грн);
  • позбавлення волі на строк від семи до дев'яти років з конфіскацією майна або без такої.

Діяння відповідно до цієї статті визнають вчиненим у значному розмірі, якщо предметом злочину було майно, кошти або майнові та корпоративні права вартістю, що у 250 і більше разів перевищує НМДГ.

Додатково змінюють підстави для застосування до юридичних осіб заходів кримінально-правового характеру, у тому числі можливості їх ліквідації, якщо злочин за статтею 111-3 КК вчинила уповноважена особа від імені юридичної особи .

Змінами до Кримінального процесуального кодексу України підслідність досудового розслідування за статтею 111-3 КК передбачають віднести до повноважень СБУ.

Також фізичним та юридичним особам, представникам органів держвлади можуть заборонити проводити операції, вчиняти дії, приймати рішення, які порушують та/або сприяють порушенню, уникненню стягнень та обмежень (блокуванню, забороні), передбачених рішеннями про застосування санкцій. Цю норму пропонують внести у Закон України «Про санкції»  від 14.08.2014 № 1644-VII.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Штраф за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної

ПДВ, безумовно, є найбільш штрафонебезпечним податком, що вимагає складного обліку та адміністрування. У цьому огляді ми розглянемо можливі штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних або коригування розрахунків
59833

Штраф за несвоєчасну виплату заробітної плати 2024

Затримка заробітної плати — це порушення трудового законодавства, за яке передбачено штраф. Поговоримо про розмір штрафу за несвоєчасну виплату зарплати у 2024році, та коли вдасться уникнути покарання
77409

Військовозобов’язаний не оновив дані вчасно: працевлаштування і штрафи

Роботодавець прийняв на роботу військовозобов’язаного, який не оновив дані в ТЦК до 16.07.2024. Чи чекають на роботодавця і працівника штрафи, якщо підприємство повідомило про прийняття нового працівника без оновлених даних, розповість експерт
5166

Як підтвердити та оформити форс-мажорні обставини

Форс-мажорні обставини — це ті непереборні обставини, що можуть завадити веденню господарської діяльності. Однак це й те, що може зняти відповідальність за невиконання договору. Особливо актуальним форс-мажор стає під час стихійного лиха та війни. Коли такі обставини визнаються, як їх довести, чи треба доводити форс-мажор під час війни — відповіді на ці запитання знайдете у консультації
39723

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді