Правовстановлюючі документи на землю, видані на юридичну особу до 01.01.2013, є дійсними

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Держземагенство роз’яснило окремі нюанси щодо порядку державної реєстрації земельної ділянки та оформлення прав власності на таку земельну ділянку

Держземагенство роз’яснило окремі нюанси щодо порядку державної реєстрації земельної ділянки та оформлення прав власності на таку земельну ділянку.

Це пов’язано з введенням з 01.01.2013 нових правил та процедур оформлення прав на земельні ділянки та інше нерухоме майно згідно із Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-IV (далі — Закон № 1952).

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Нагадаємо, що земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Всі сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Разом з тим, як наголосило відомство, земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера.

У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності).

Внесення інших змін до відомостей про ці земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок.

Так, до 01.01.2013 право власності на земельну ділянку посвідчувалося державним актом. Причому державні акти на право власності на земельні ділянки, видані на юридичну особу до 01.01.2013, є дійсними і сьогодні.

Крім цього, відомості про земельні ділянки, зареєстровані до 01.01.2013 у Державному реєстрі земель, їх обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення.

Перевірити внесення відповідних відомостей до Державного реєстру земель підприємство може, звернувшись до територіального органу Держземагентства за місцем розташування земельних ділянок із заявою про отримання витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18723

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98510

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1052

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
446720

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217824

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді