Як діяти платнику ПДВ у разі зупинення реєстрації ПН, якщо первинка залишилась на території бойових дій та/або знищена

Дії платника залежать від можливості чи неможливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок

Як діяти платнику ПДВ у разі зупинення реєстрації ПН, якщо первинка залишилась на території бойових дій та/або знищена

Втрата первинних документів через руйнування офісу

До платників/податкових агентів, які провадили діяльність на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих рф територіях України і не можуть пред’явити первинні документи, на підставі яких здійснюють облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, як виняток із положень статті 44 ПК застосовують спеціальні правила для підтвердження даних, визначених у податковій звітності (пп. 69.28 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України; далі — ПК).

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК, та переліків документів на підтвердження затвердив Мінфін наказом від 29.07.2022 № 225; далі — Порядок № 225.

Порядок розгляду документів платників податків щодо можливості чи неможливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок визначили у розділі ІІІ Порядку № 225.

Отже, якщо платник ПДВ, який може виконувати свій податковий обов’язок, направив на реєстрацію податкову накладну і її реєстрацію зупинили, а первинні документи залишились на території активних бойових дій та/або знищені, то необхідно подати до податкового органу в довільній формі повідомлення про неможливість вивезення первинних документів. Його має підписати керівник підприємства та головний бухгалтер. У Повідомленні слід зазначити:

  • обставини, що призвели до втрати та/або неможливості вивезення первинних документів;
  • податкові (звітні) періоди;
  • загальний перелік первинних документів (за можливості — із зазначенням реквізитів).

Якщо у платника ПДВ відсутня можливість своєчасно виконати свій податковий обов’язок, то він може протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні подати копії документів та письмові пояснення до податкового органу, та/або у довільній формі повідомлення про неможливість вивезення/та або знищення первинних документів.

За інформацією ДПС у Житомирській області


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Строки і порядок реєстрації податкових накладних

Реєстрація податкових накладних обов'язкова, адже без неї вони фактично недійсні. А ще ― загрожує штрафом несвоєчасна реєстрація податкових накладних. Однак в умовах воєнного стану правила дещо змінилися. В огляді експерт розбирає строки реєстрації податкових накладних, порядок реєстрації податкових накладних та граничний термін реєстрації податкових накладних
235328

Бухгалтерський та податковий облік експортних операцій

Як розпочати експорт товарів, про його документальне оформлення, дата визнання доходу від експорту товарів, вплив умов Інкотермс, курсові різниці та інші облікові нюанси експортних операцій, а також оподаткування експортних операцій – у цьому огляді
80419

Податок на додану вартість

В аналітиці експерт розбирає, що таке ПДВ, все про ПДВ 2024 – ставки, платники, бюджетне відшкодування, податкові пільги, призупинення перебігу строків давності, звільнення від ПДВ товарів, необхідних на фронті
74487

Штраф за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної

ПДВ, безумовно, є найбільш штрафонебезпечним податком, що вимагає складного обліку та адміністрування. У цьому огляді ми розглянемо можливі штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних або коригування розрахунків
59702

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді