Втрата первинних документів через руйнування офісу
До платників/податкових агентів, які провадили діяльність на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих рф територіях України і не можуть пред’явити первинні документи, на підставі яких здійснюють облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, як виняток із положень статті 44 ПК застосовують спеціальні правила для підтвердження даних, визначених у податковій звітності (пп. 69.28 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України; далі — ПК).
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК, та переліків документів на підтвердження затвердив Мінфін наказом від 29.07.2022 № 225; далі — Порядок № 225.
Порядок розгляду документів платників податків щодо можливості чи неможливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок визначили у розділі ІІІ Порядку № 225.
Шукайте в системі «Експертус Головбух» опис робочої ситуації, яка аналогічна вашій, потрібні форму (зразок), довідник, відео. Якщо не знайдете, то можете надіслати звернення до нашої експертної підтримки через Онлайн-помічник
Отже, якщо платник ПДВ, який може виконувати свій податковий обов’язок, направив на реєстрацію податкову накладну і її реєстрацію зупинили, а первинні документи залишились на території активних бойових дій та/або знищені, то необхідно подати до податкового органу в довільній формі повідомлення про неможливість вивезення первинних документів. Його має підписати керівник підприємства та головний бухгалтер. У Повідомленні слід зазначити:
- обставини, що призвели до втрати та/або неможливості вивезення первинних документів;
- податкові (звітні) періоди;
- загальний перелік первинних документів (за можливості — із зазначенням реквізитів).
Якщо у платника ПДВ відсутня можливість своєчасно виконати свій податковий обов’язок, то він може протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні подати копії документів та письмові пояснення до податкового органу, та/або у довільній формі повідомлення про неможливість вивезення/та або знищення первинних документів.