Робоча ситуація дня

Визначення показника середньооблікової кількості працівників

Визначення показника середньооблікової кількості працівників

Як юридичній особі розрахувати середньооблікову кількість працівників з метою вибору відповідної групи платника єдиного податку?

Відповідно до підпункту 291.4.1 Податкового кодексу України (ПК) при розрахунку середньооблікової кількості працівників слід користуватися визначенням, наданим у підпункті 14.1.227 ПК. Згідно з ним до середньооблікової кількості працівників у юридичної особи включається кількість усіх найманих працівників і осіб, що працюють за цивільно-правовими договорами та за сумісництвом більше як один календарний місяць, а також кількість найманих працівників представництв, філій, відділень та інших відокремлених підрозділів в еквіваленті повної зайнятості, крім найманих працівників, які перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами та у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку.

Крім того, середньооблікову кількість працівників можна визначити відповідно до Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Держкомстату від 28.09.2005 №286 (далі — Інструкція №286).

Так, згідно з пунктом 3.1 Інструкції №286, середня кількість працівників підприємства за період (місяць, квартал, з початку року, рік) визначається як сума таких показників:

  • середньооблікової кількості штатних працівників;
  • середньої кількості зовнішніх сумісників;
  • середньої кількості працюючих за цивільно-правовими договорами.

А в свою чергу, при обчисленні середньооблікової кількості штатних працівників враховуються всі категорії працівників облікового складу, крім працівників, які перебувають у відпустках у зв’язку з вагітністю та пологами або для догляду за дитиною до досягнення трирічного (або в окремих випадках — шестирічного) віку.

Облік цих категорій працівників ведеться окремо.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Камеральні перевірки: строки, штрафи та заперечення результатів

Камеральних перевірок ніхто не може уникнути. Якщо з вашою звітністю будуть проблеми, отримаєте акт від податкової, а за ним і податкове повідомлення-рішення. Дізнайтеся, що таке камеральна перевірка, як штрафують і чи можна подати заперечення до акту камеральної перевірки
18787

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15992

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8244

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65893

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
117

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді