Доплата за військовий облік: від якого окладу обчислювати

483
Автор
експерт з податкового обліку Експертус Головбух Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

Менеджер з адміністративної діяльності має доплату за суміщення посади інспектора з кадрів. Він також має вести військовий облік. Доплату за ведення військового обліку встановлюють в розмірі 25%. Від якого посадового окладу її вираховувати: від менеджера чи від інспектора з кадрів?

Відповідь

Коли встановлюєте доплату за ведення військового обліку на підприємстві, керуйтеся пунктом 10 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ від 30.12.2022 № 1487 (далі — Порядок № 1487).

Кількість осіб, які відповідають за ведення військового обліку в держорганах, на підприємствах, в установах та організаціях, залежить від кількості призовників та військовозобов’язаних, які там працюють. Якщо призовників і військовозобов’язаних менше ніж 500 осіб, обов’язки щодо ведення військового обліку покладайте на посадову особу служби персоналу або служби управління персоналом. Якщо немає штатної одиниці служби персоналу, покладіть такі обов’язки на особу, яка веде облік працівників на підприємстві. Відповідно, доплату встановлюйте саме цій особі.

Працівникові, який веде облік, встановлюйте доплату в розмірі до 50% посадового окладу, окрім державних службовців. Конкретний розмір доплати в межах граничного визначає керівник. Обмеження щодо доплати (до 50%) не є обов’язковим. Наприклад, приватне підприємство у межах своїх повноважень і власним коштом може встановити вищий розмір доплати.

Тож встановіть доплату залежно від посадового окладу працівника, який вестиме військовий облік. В описаній ситуації — менеджера з адміндіяльності.

Разом із тим пункт 12 Порядку № 1487 містить норму: «…посадові оклади працівників, відповідальних за ведення військового обліку, установлюються на рівні посадових окладів працівників служби персоналу, крім державних службовців».

Посилаючись на цю норму, фахівці Держпраці зазначають, що «…конкретний розмір оплати праці працівників за виконання обов’язків із ведення військового обліку повинен визначатися сторонами у трудовому договорі з урахуванням відповідних положень Порядку № 1487 на рівні посадових окладів працівників служби персоналу».

Причому чиновники не розшифровують, що означає ця норма. Чи значить вона, що доплату слід обчислювати від посадового окладу працівників служби персоналу? Не зрозуміло.

Вважаємо, що підприємство має право на свій розсуд визначати, від якого посадового окладу встановлюватиме доплату.

Обов’язки з ведення військового обліку покладайте на працівника на підставі наказу (розпорядження) керівника. Зазначте в ньому дату, з якої працівник починає виконувати додаткові обов’язки, та розмір доплати (зокрема, від якого посадового окладу рахувати).

Зауважимо, від того, до якого окладу «прив’яжете» доплату за ведення військового обліку, залежатиме лише її розмір. Для комерційних підприємств важливо встановити доплату. А розмір — на розсуд керівника.

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Трудовий договір в умовах воєнного стану: як оформити призупинення

Війна, на жаль, внесла зміни в наше життя. І трудове законодавство теж. З’явилася та процедура, якої раніше не було, ― призупинення трудового договору. Що це? Чим призупинення відрізняється від зупинення трудового договору та простою, як його оформити й показати у табелі та звітності ― у консультації
79181

Ліцензування підприємства: правила, відповідальність, бухгалтерський облік

Хочете почати торгівлю алкоголем чи стати туроператором, відкрити стоматкабінет? А може є потреба зберігати на території підприємства пальне? Ну що ж, вам доведеться отримати спеціальний дозвіл — ліцензію. Про ліцензування окремих видів господарської діяльності мова піде в сьогоднішній консультації: види діяльності, документи, загальні правила, зміни 2025, відповідальність, штрафи й особливості бухгалтерського обліку за НП(С)БО та МСФЗ
22324

Продаж корпоративних прав 2025

Бізнесом володіють через корпоративні права. Контроль, дивіденди, управління — це те, що вони забезпечують. Однак від них вирішили позбутися. Як оподатковується продаж корпоративних прав? На яких рахунках відображаються корпоративні права? Особливості продажу в учасників ТОВ, повідомлення про зміни у кінцевих бенефіціарах, юридичне оформлення та інвестиційний прибуток у фізосіб. Про все це — у консультації
51302

Консалтингові послуги: документальне оформлення, облік, оподаткування

Порада у веденні бізнесу може йти на вагу золота. Радитися доводиться з різних питань: юридичних, податкових, бухгалтерських, маркетингових, управлінських і не тільки. Як відкрити бізнес, як оптимізувати податки, як забезпечити збут товару, як документально все оформити. Без ефективного вирішення цих питань бізнес швидко може зійти нанівець. Про консалтингові послуги в Україні розповімо у консультації
21397