Доплата за військовий облік: від якого окладу обчислювати

680
Автор
експерт з податкового обліку Експертус Головбух Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

Менеджер з адміністративної діяльності має доплату за суміщення посади інспектора з кадрів. Він також має вести військовий облік. Доплату за ведення військового обліку встановлюють в розмірі 25%. Від якого посадового окладу її вираховувати: від менеджера чи від інспектора з кадрів?

Відповідь

Коли встановлюєте доплату за ведення військового обліку на підприємстві, керуйтеся пунктом 10 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ від 30.12.2022 № 1487 (далі — Порядок № 1487).

Кількість осіб, які відповідають за ведення військового обліку в держорганах, на підприємствах, в установах та організаціях, залежить від кількості призовників та військовозобов’язаних, які там працюють. Якщо призовників і військовозобов’язаних менше ніж 500 осіб, обов’язки щодо ведення військового обліку покладайте на посадову особу служби персоналу або служби управління персоналом. Якщо немає штатної одиниці служби персоналу, покладіть такі обов’язки на особу, яка веде облік працівників на підприємстві. Відповідно, доплату встановлюйте саме цій особі.

Працівникові, який веде облік, встановлюйте доплату в розмірі до 50% посадового окладу, окрім державних службовців. Конкретний розмір доплати в межах граничного визначає керівник. Обмеження щодо доплати (до 50%) не є обов’язковим. Наприклад, приватне підприємство у межах своїх повноважень і власним коштом може встановити вищий розмір доплати.

Тож встановіть доплату залежно від посадового окладу працівника, який вестиме військовий облік. В описаній ситуації — менеджера з адміндіяльності.

Разом із тим пункт 12 Порядку № 1487 містить норму: «…посадові оклади працівників, відповідальних за ведення військового обліку, установлюються на рівні посадових окладів працівників служби персоналу, крім державних службовців».

Посилаючись на цю норму, фахівці Держпраці зазначають, що «…конкретний розмір оплати праці працівників за виконання обов’язків із ведення військового обліку повинен визначатися сторонами у трудовому договорі з урахуванням відповідних положень Порядку № 1487 на рівні посадових окладів працівників служби персоналу».

Причому чиновники не розшифровують, що означає ця норма. Чи значить вона, що доплату слід обчислювати від посадового окладу працівників служби персоналу? Не зрозуміло.

Вважаємо, що підприємство має право на свій розсуд визначати, від якого посадового окладу встановлюватиме доплату.

Обов’язки з ведення військового обліку покладайте на працівника на підставі наказу (розпорядження) керівника. Зазначте в ньому дату, з якої працівник починає виконувати додаткові обов’язки, та розмір доплати (зокрема, від якого посадового окладу рахувати).

Зауважимо, від того, до якого окладу «прив’яжете» доплату за ведення військового обліку, залежатиме лише її розмір. Для комерційних підприємств важливо встановити доплату. А розмір — на розсуд керівника.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Семінари та вебінари для бухгалтерів 2025: який обрати?

Бухгалтерські семінари та вебінари ― це можливість для бухгалтера швидко опанувати новації законодавства, дізнатися рішення для специфічних робочих ситуації, а також обмінятися досвідом в бухгалтерській спільноті. Які семінари для бухгалтерів невдовзі відбудуться ― в огляді
33979

Допомога по частковому безробіттю 2025: хто має право та як оформити

Скорочення чи повна зупинка виробництва, зменшення обсягів замовлень — все це може бути причиною зниження розміру зарплат працівників, а у підприємців — скорочення доходу. Є спосіб компенсувати такі втрати — це допомога по частковому безробіттю. На яких умовах її надають, як її розрахувати та отримати, облікувати та оподаткувати — у консультації
11405

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
99214

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
218434

Як перевірити контрагента перед співпрацею: інструкція для бухгалтера

Перевірка контрагента зумовлена реаліями ведення бізнесу в Україні. Адже якщо проводите операції із сумнівними контрагентами, ризикуєте, бо податківці можуть визнати ці операції нереальними і донарахувати податків. Аби не потрапити в халепу, упевніться в надійності потенційного контрагента. Підкажемо, на що зважати
32395