Доплата за військовий облік: від якого окладу обчислювати

68
Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ

Запитання

Менеджер з адміністративної діяльності має доплату за суміщення посади інспектора з кадрів. Він також має вести військовий облік. Доплату за ведення військового обліку встановлюють в розмірі 25%. Від якого посадового окладу її вираховувати: від менеджера чи від інспектора з кадрів?

Відповідь

Коли встановлюєте доплату за ведення військового обліку на підприємстві, керуйтеся пунктом 10 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ від 30.12.2022 № 1487 (далі — Порядок № 1487).

Кількість осіб, які відповідають за ведення військового обліку в держорганах, на підприємствах, в установах та організаціях, залежить від кількості призовників та військовозобов’язаних, які там працюють. Якщо призовників і військовозобов’язаних менше ніж 500 осіб, обов’язки щодо ведення військового обліку покладайте на посадову особу служби персоналу або служби управління персоналом. Якщо немає штатної одиниці служби персоналу, покладіть такі обов’язки на особу, яка веде облік працівників на підприємстві. Відповідно, доплату встановлюйте саме цій особі.

Працівникові, який веде облік, встановлюйте доплату в розмірі до 50% посадового окладу, окрім державних службовців. Конкретний розмір доплати в межах граничного визначає керівник. Обмеження щодо доплати (до 50%) не є обов’язковим. Наприклад, приватне підприємство у межах своїх повноважень і власним коштом може встановити вищий розмір доплати.

Тож встановіть доплату залежно від посадового окладу працівника, який вестиме військовий облік. В описаній ситуації — менеджера з адміндіяльності.

Разом із тим пункт 12 Порядку № 1487 містить норму: «…посадові оклади працівників, відповідальних за ведення військового обліку, установлюються на рівні посадових окладів працівників служби персоналу, крім державних службовців».

Посилаючись на цю норму, фахівці Держпраці зазначають, що «…конкретний розмір оплати праці працівників за виконання обов’язків із ведення військового обліку повинен визначатися сторонами у трудовому договорі з урахуванням відповідних положень Порядку № 1487 на рівні посадових окладів працівників служби персоналу».

Причому чиновники не розшифровують, що означає ця норма. Чи значить вона, що доплату слід обчислювати від посадового окладу працівників служби персоналу? Не зрозуміло.

Вважаємо, що підприємство має право на свій розсуд визначати, від якого посадового окладу встановлюватиме доплату.

Обов’язки з ведення військового обліку покладайте на працівника на підставі наказу (розпорядження) керівника. Зазначте в ньому дату, з якої працівник починає виконувати додаткові обов’язки, та розмір доплати (зокрема, від якого посадового окладу рахувати).

Зауважимо, від того, до якого окладу «прив’яжете» доплату за ведення військового обліку, залежатиме лише її розмір. Для комерційних підприємств важливо встановити доплату. А розмір — на розсуд керівника.


Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Послуги кейтерингу: облік та організація

Одне з віянь сьогоднішнього часу – спрощення та передача несуттєвих для підприємства, закладу, установи процесів іншим, більш професійним у цьому виконавцям. Кейтеринг – що це, навіщо він потрібен та як вести облік кейтерингу
2991

Облікова політика підприємства

В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій. Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів
89896

Інвентаризація: як організувати та провести

Інвентаризація на підприємстві ► порядок проведення інвентаризації ► наказ про інвентаризацію ► строки проведення інвентаризації ► річна інвентаризація ► хто проводить інвентаризацію ► як проводиться інвентаризація ► інвентаризація основних засобів ► інвентаризація під час воєнного стану
208222

Договір про надання послуг зразок

У суб’єктів господарювання під час господарської діяльності доволі часто виникає потреба отримати послуги (аудиторські, юридичні, експедиторські тощо) від інших осіб. У таких випадках сторони застосовують договір про надання послуг. У консультації розглянемо оформлення договору про надання послуг
96666