Яким чином здійснюється повернення державного мита

887

Запитання

Яким чином здійснюється повернення державного мита?

Відповідь

Порядок обчислення та справляння державного мита визначено Інструкцією про порядок обчислення та справляння державного мита, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 07.07.2012 № 811 із змінами та доповненнями (далі – Інструкція № 811) та Порядком повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 № 787 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 787).

Згідно з пп. 2 – 3 розд. ІV Інструкції № 811 повернення державного мита здійснюється органом Державної казначейської служби України (далі – орган Казначейства), на рахунок якого зараховано цей платіж, на підставі заяви платника, поданої ним протягом року з дня зарахування державного мита до бюджету, до відповідного органу, що контролює справляння надходжень державного мита.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2011 року № 106 «Деякі питання ведення обліку податків і зборів (обов’язкових платежів) та інших доходів бюджету» органами, які контролюють справляння надходжень бюджету за кодами бюджетної класифікації, на які зараховується держмито, є:

  • 22090100 «Державне мито, що сплачується за місцем розгляду та оформлення документів, у тому числі за оформлення документів на спадщину і дарування» – Міністерство юстиції України, держадміністрації і органи місцевого самоврядування та Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку;
  • 22090200 «Державне мито, не віднесене до інших категорій» – Міністерство юстиції України та держадміністрації і органи місцевого самоврядування;
  • 22090400 «Державне мито, пов’язане з видачею та оформленням закордонних паспортів (посвідок) та паспортів громадян України» – Державна міграційна служба.

Державна податкова служба України здійснює контроль за кодами 22090300 «Державне мито за дії, пов’язані з одержанням патентів на об’єкти права інтелектуальної власності, підтриманням їх чинності та передаванням прав їхніми власниками» та 22090500 «Надходження сум реструктурованої заборгованості зі сплати державного мита», контроль за іншими вище зазначеними кодами здійснює лише в частині актів перевірок.

Абзацом першим п. 5 розд. І Порядку № 787 визначено, що повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням (висновком) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.

Згідно з абзацом другим п. 5 розд. І Порядку № 787 у разі повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджетів (крім зборів та платежів, контроль за справлянням яких покладено, зокрема, на орган Державної податкової служби України (далі – орган ДПС) подання подається до відповідного органу Казначейства за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 787.

У разі повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, пені, платежів, контроль за справлянням яких покладено на орган ДПС, до органу Казначейства подається висновок, погоджений з відповідним місцевим фінансовим органом, у випадках повернення податків, зборів, пені, платежів, що зараховані до місцевих бюджетів або підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами. Надання та погодження висновку здійснюється відповідно до Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 № 60, та Порядку повернення авансових платежів (передоплати) та помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.07.2017 № 643 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 25.10.2019 № 454) (абзац третій п. 5 розд. І Порядку № 787).

Згідно з п. 3 розд. IV Інструкції № 811 та абзацом четвертим п. 5 розд. І Порядку № 787 подання подається платником разом з його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ, або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету.

Заява про повернення коштів з бюджету складається платником у довільній формі з обов’язковим зазначенням такої інформації: причина повернення коштів з бюджету, найменування платника (суб’єкта господарювання), код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи, реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті), місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи та номер контактного телефону, сума платежу, що підлягає поверненню, спосіб перерахування коштів з бюджету – у безготівковій формі із зазначенням реквізитів рахунку одержувача коштів чи у готівковій формі (абзац сьомий п. 5 розд. І Порядку № 787).

ЗІР, категорія 115.05


Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Форма 20-ОПП: актуальний зразок і майбутні зміни

Існує спеціальне обов’язкове повідомлення про об’єкти, які є джерелом доходу платника податку, або такі, що пов’язані з оподаткуванням, наприклад легкові автомобілі, земельні ділянки, а також кіоски, магазини та інші торговельні точки тощо. Це так звана форма 20-ОПП. Коли її подавати, які наслідки за неподання, невірну чи помилкову інформацію в ній, як її слід заповнювати та коли оновлювати, – у консультації експерта на конкретних зразках для різних ситуацій
317097

Ставки податків та інші зміни після набуття чинності Закону № 4015: як є і як буде (таблиця)

Закон про підвищення податків (законопроєкт № 11416-д) ще не набрав чинності. Проте ми вже розібрали до крихт усі зміни, які він передбачає. Тримайте порівняльну таблицю, як є і як буде після того, як президент підпише Закон
10849

Закон про збільшення податків № 11416-д: огляд змін від військового збору до ренти

Ось-ось Закон № 11416-д, який передбачає підвищення військового збору, має підписати Президент. Затамували дихання — чекаємо новин. А поки пропонуємо вам дослідити огляд експерта, який проаналізував основні моменти тексту Закону № 11416-д, адже нововведень чимало — і не тільки щодо військового збору
1669

Історичне збільшення податків: коментар експерта щодо законопроєкту № 11416-д

Доопрацьований законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30.08.2024 № 11416-д ухвалила ВРУ. Розглянемо, що для платників податків наразі відомо
2110

Довідка про відсутність податкової заборгованості: як отримати

Процедура та способи отримання від ДПС довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів. Зразок заповнення заяви про надання довідки про відсутність заборгованості. Строки видачі довідки про відсутність податкової заборгованості. Алгоритм отримання довідки в електронній формі з QR-кодом
2452