Чи може роботодавець в трудовому договорі зазначити, що це основне робоче місце для працівника, що має декілька робочих місць в різних роботодавців

1170

Запитання

Працівник бажає зазначити в трудовому договорі, що це робоче місце в нього буде основним. Чи правомірні його вимоги? При цьому роботодавцю відомо, що працівник має декілька робочих місць в різних роботодавців.

Відповідь

Як змінилися трудові відносини в умовах війни

Так, працівник зазначає у заяві про прийняття на роботу місце, яке для нього є основним.

Працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачено законодавством, колективним договором або угодою сторін (ч. 2 ст. 21 КЗпП).

Зазначена норма КЗпП дає право працівникам виконувати роботу на умовах сумісництва: виконання працівником, крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час у тій же або іншій організації або в громадянина (підприємця, приватної особи) за наймом (п. 1 Положення, затвердженого наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінфіну від 28.06.1993 № 43.

Визначення основного місця роботи законодавцем наведено в п. 12 ст. 1 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI:

Чи може роботодавець в трудовому договорі зазначити, що це основне робоче місце для працівника, що має декілька робочих місць в різних роботодавців

Працівник зобов’язаний повідомляти роботодавця, у якого він працює за основним місцем роботи, про визначення цим працівником такого місця роботи як основного згідно з поданою ним заявою до її відкликання (п. 31 ч. 2 ст. 16. Закону України від 09.07.2003 № 1058-IV).

Власну позицію щодо визначення «основного місця роботи» висказало Мінекономіки в листі від 07.10.2021 № 4712-06/49022-07:

Чи може роботодавець в трудовому договорі зазначити, що це основне робоче місце для працівника, що має декілька робочих місць в різних роботодавців

Нагадаємо, де ми вказуємо зазначені критерії:

  1. Працівник вказує в заяві про прийняття на роботу, що він визначає це місце роботи як основне.
  2. Цю інформацію вказують в наказі про прийняття на роботу.
  3. Роботодавець зазначає основне місце роботи в повідомленні про прийняття працівника на роботу, яке він направляє до ДПС.

За матеріалами ГУ Держпраці в Одеській області


Боротьба триває, і наш обов'язок щодня на максимум працювати в тилу. Підтримувати Україну за будь-яких обставин, бо тільки разом — ми сила. Для вас є підтримка від редакції — до 6-ти місяців безплатного доступу до Головбух, Головбух Агро, Головбух Медицина, а також до експертно-правової системи «Експертус Головбух». Замовляйте доступ онлайн в інтернет-магазині. Якщо потрібно обговорити передплату з особистим менеджером, телефонуйте: 0 800 21 12 20 (дзвінки безплатні). Будьмо на зв’язку щодня!

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Довідка про доходи: як видати працівнику

Довідка про доходи може знадобитися працівникові будь-коли. За якою формою видавати довідку про доходи та в яких випадках, підкажемо у консультації
269503

Сплата ЄСВ з мінзарплати: ситуації з практики

Прийняття на роботу не в перший календарний день місяця, перехідні лікарняні, неповний робочий час, внутрішнє сумісництво — ситуації, коли зарплата працівника може бути менша за мінімальну. Чи потрібно в таких випадках виконувати вимогу про сплату ЄСВ з мінзарплати? У консультації детально розглянемо кожну зі цих ситуацій і з’ясуємо, коли все ж потрібно сплачувати ЄСВ з мінзарплати, а коли — з фактично нарахованої
8547

Відрядження у вихідний: як оплатити, щоб не порушити закон

Експерт розповіла, як правильно обчислити зарплату для оплати відрядження, залежно від ситуації, та наочно продемонструвала на прикладах. Консультація допоможе уникати помилок, адже службові вояжі не завжди оплачують коректно, забуваючи, що за різних обставин працюють свої алгоритми оплати
25067

Як замінити бухгалтера у відпустці

Коли у відпустку збирається бухгалтер, який нараховує зарплату або підписує звітні документи, керівництво хапається за голову — хто ж усе це робитиме, поки бухгалтер відпочиває? Вихід є! На час відпустки бухгалтера його обов’язки можна покласти на іншого працівника. Розповімо, як це оформити і як оплатити таку тимчасову заміну
16779