Розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності

1129

Запитання

Який розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності?

Відповідь

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Розмір орендної плати встановлюють у договорі оренди, але річна сума платежу:

  • не може бути меншою за розмір земельного податку (288.5.1 Податкового кодексу України; далі — ПК):
  • для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких провели, — у розмірі не більше 3% їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування — не більше 1% їх нормативної грошової оцінки, для с/г угідь — не менше 0,3% та не більше 1% їх нормативної грошової оцінки;
  • для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не провели, — у розмірі не більше 5% нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по АР Крим або по області, для с/г угідь — не менше 0,3% та не більше 5% нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по АР Крим або по області;
  •  не може перевищувати 12% нормативної грошової оцінки (пп. 288.5.2 ПК);
  •  може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений підпунктом 288.5.2 ПК, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах (пп. 288.5.3 ПК);
  •  для пасовищ у населених пунктах, яким надали статус гірських, не може перевищувати розміру земельного податку (пп. 288.5.4 ПК);
  •  для баз олімпійської, паралімпійської та дефлімпійської підготовки, перелік яких затверджує КМУ, не може перевищувати 0,1% нормативної грошової оцінки (пп. 288.5.5 ПК).

Тобто норми пункту 288.5 ПК встановлюють мінімальні та максимальні межі розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у відсотках до нормативної грошової оцінки.

При цьому, якщо розмір орендної плати, зазначений у договорі оренди, є нижчим від встановленого пунктом 288.5 ПК, орендарю слід звернутись до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, з яким уклав договір оренди землі, з приводу приведення його у відповідність.

Тимчасово, до 01.01.2035, установили, що в частині плати за землю за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких провели, що використовують в рамках реалізації інвестиційних проєктів із значними інвестиціями (крім інвестиційних проектів у сферах добування з метою подальшої переробки та/або збагачення корисних копалин) відповідно до Закону України «Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні» від 17.12.2020 № 1116-IX, органи місцевого самоврядування можуть, зокрема:

  • встановлювати орендну плату за землі державної та комунальної власності в розмірі, меншому ніж розмір земельного податку, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певної категорії земель, що сплачують на відповідній території.

У разі досягнення загального обсягу державної підтримки інвестиційного проєкту із значними інвестиціями платник — інвестор із значними інвестиціями починаючи з календарного місяця, в якому досягнув зазначений обсяг, втрачає право на застосування пільги, визначеної пунктом 11 підрозділу 6 розділу XX ПК.

При досягненні загального обсягу державної підтримки інвестиційного проєкту із значними інвестиціями протягом звітного (податкового) періоду платник — інвестор із значними інвестиціями зобов’язаний протягом 20 календарних днів з дати внесення відповідної інформації до реєстру інвестиційних проєктів із значними інвестиціями подати уточнюючу податкову декларацію за такий звітний (податковий) період. В ній слід збільшити податкові зобов’язання із сплати плати за землю за період починаючи з календарного місяця, в якому досягнув загального обсягу держпідтримки інвестиційного проєкту із значними інвестиціями.

При цьому до дати внесення змін до договорів оренди земельних ділянок, що використовують в рамках реалізації інвестиційних проєктів із значними інвестиціями, у зв’язку з досягненням загального обсягу державної підтримки інвестиційного проєкту із значними інвестиціями розмір орендної плати для нарахування податкових зобов’язань з орендної плати визначають за правилами, визначеними пунктом 288.5 ПК.

За інформацією ДПС у Дніпропетровській області

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Узуфрукт у сільському господарстві: що врахувати та як застосовувати

Зі скасуванням Господарського кодексу підприємства отримали новий вид речового права на майно — узуфрукт. Розглянемо, в чому його сутність і наскільки узуфрукт буде дотичним до сільськогосподарської діяльності підприємств приватного сектора економіки
103

Обліковий лист тракториста-машиніста: як складати форму № 67-Б

Обліковий лист тракториста-машиніста — підстава, щоб показати в бухобліку обсяг виконаних робіт, списання пального на виробничі витрати, а також нарахування оплати праці. Підкажемо, як його складати, й наведемо зразок
15115

Звіт про надходження молочної сировини на перероблення й отримання з неї молочних продуктів (форма № 13-заг (місячна)

У статті поради, які допоможуть юрособам, які мають власні або орендовані потужності з перероблення молочної сировини та отримання молочної продукції, подавати щомісяця форму 13-заг без помилок
70

Як не нараховувати компенсувальні ПДВ-зобов’язання під час списання загиблих посівів

За яких умов можна не нараховувати компенсувальні ПДВ-зобов’язання у разі знищення або втрати товарів під час воєнного стану? Як уникнути нарахування компенсувальних ПДВ-зобов’язань, якщо списуєте не тільки придбані з ПДВ товари, а й послуги? Розповімо
145

Оприбуткування у бухгалтерському обліку сіна і соломи: документи, проводки, приклади

Що таке сіно та солома у бухгалтерському обліку, зокрема при складанні бухгалтерського балансу. Які бухгалтерські рахунки використовуються для обліку сіна та соломи, як визначається справедлива та виробнича вартість сіна та соломи при оприбуткуванні. Якими первинними документами оформляється оприбуткування сіна та соломи. Відповіді на ці та пов’язані питання — в огляді
202