Профспілки просять Мінекономіки збільшити розмір гарантованої оплати за час простою: на скільки

Федерація профспілок України (ФПУ) зверталась до Мінекономіки з проханням внести зміни до статті 113 Кодексу законів про працю України (КЗпП) щодо підвищення оплати часу простою не з вини працівника до фактичного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

oplata-pratsi.jpg

Кому індексувати зарплату в серпні 2025-го

Наразі час простою не з вини працівника оплачують у розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу) (ст. 113 КЗпП). Це мінімальна норма оплати часу простою не з вини працівника та не передбачає заборону проводити оплату в більшому розмірі.

Зокрема, комерційні підприємства можуть встановлювати у колективному договорі вищий розмір оплати часу простою, дотримуючи норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною, галузевими та територіальними угодами.

Керівник державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, що фінансується або дотується з бюджету, до припинення чи скасування воєнного стану в Україні в межах фонду заробітної плати, передбаченого у кошторисі, може самостійно визначати розмір оплати часу простою працівників, але не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові тарифного розряду (окладу) (постанова КМУ від 07.03.2022 № 221). Наприклад, відповідно до пункту 8.3.3 Галузевої Угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2021—2025 роки сторони рекомендують керівникам установ та закладів освіти забезпечити оплату простою працівникам, включаючи непедагогічних та тих, які працюють за сумісництвом, не з їх вини в розмірі середньої заробітної плати.

За інформацією ФПУ

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Скасування Господарського кодексу з 28.08.2025: які наслідки і що буде далі?

У консультації роз’яснимо, за які новації у видах юросіб, управлінні об’єктами державної та комунальної власності проголосували депутати. Верховна Рада скасувала Господарський кодекс і внесла зміни до низки інших нормативних актів. Проаналізуємо, як це вплине на бізнес
3108

Програмний РРО (ПРРО): як працювати у 2025 році

Програмний реєстратор розрахункових операцій (ПРРО) — альтернатива старому доброму касовому апарату. Адже за допомогою програмних РРО розраховуватися з покупцями і зручніше, і дешевше. Все про ПРРО: кому і коли застосовувати, як зареєструвати та працювати
24403

Контрагенти з рф, рб та пов’язані з ними особи: обмеження, заборони, ризики госпдіяльності та іншої співпраці

В огляді експерт коментує заборони, обмеження, ризики господарської діяльності та відповідальність за співпрацю з нинішніми, колишніми чи потенційними партнерами, які мають коріння в рф чи рб. Як визначити пов’язаність особи з державою-агресором та як уберегти себе від можливих ризиків незнання такого звʼязку?
15070

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді