Мінфін планує привести бухоблік операцій, пов’язаних з орендою у відповідність до МСФЗ

UA RU

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Первинка. Податки. Зарплата. Перевірки СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️

Мінфін розробив проєкт наказу, яким хоче внести зміни до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку.

Ця новина уже на Facebook, долучайтеся до спільноти бухгалтерів

Мінфін планує привести бухоблік операцій, пов’язаних з орендою у відповідність до МСФЗ

Так, запропонували:

1. В НП(С)БО 8 «Нематеріальні активи» визначити, що бухоблік нематеріальних активів ведеться щодо кожного об'єкта за такими групами, зокрема:

  • права користування майном (право користування земельною ділянкою відповідно до земельного законодавства, право користування будівлею тощо).

Слова «право на оренду приміщень» виключили.

2. Внести до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, такі зміни:

  • у Класі 1. Необоротні активи:
    • в абзаці другому слова «у фінансовий лізинг» замінити словами «на умовах фінансової оренди»;
    • в абзаці тринадцятому Рахунку 12 «Нематеріальні активи» слова «право на оренду приміщень» виключити;
  • у Рахунку 01 «Орендовані необоротні активи» Класу 0. Позабалансові рахунки:
    • в абзаці першому слова «оренди (лізингу)» замінити словами «операційної оренди»;
    • в абзацах третьому, четвертому слово «оперативну» замінити словом «операційну».

3. НП(С)БО 14 «Оренда» викласти в новій редакції.

За інформацією Мінфіну

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Заповнюємо авансовий звіт 2025 на прикладах

Авансовий звіт — це основний документ, який підтверджує витрати підзвітної особи. У бухгалтерській роботі важливо мати під рукою правильний зразок і бланк, щоб заповнити документ без помилок. Тут ви можете скачати авансовий звіт 2025 у форматі Excel безплатно
206

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій. У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
120297

Поворотна фінансова допомога: бухгалтерські проводки

У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
341788

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
291876

Головне для бухгалтера в серпні 2025

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у серпні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники, які вплинуть на роботу бухгалтера у серпні
840

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді