⚠️ ЯК ВРЯТУВАТИ БІЗНЕС У ДРУГУ ХВИЛЮ ЖОРСТКОГО КАРАНТИНУ ⚠️
Європейська Бізнес Асоціація підготувала ТОП-11 пріоритетних питань, на які просить звернути увагу урядовців, аби робота бізнесу та економіки загалом в період локдауну не зупинилась.
1. Всі норми мають бути виписані максимально чітко, аби не допустити двозначних трактувань та можливих зловживань з боку перевіряючих органів.
2. В разі закриття всіх непродовольчих магазинів, необхідно залишити їм можливість видавати споживачам товари, придбані через мережу інтернет в спеціально визначених місцях.
3. До переліку товарів-винятків, якими можна здійснювати торгівлю в період локдауну (до прикладу, корми, мед препарати, тощо) додати засоби зв’язку — по аналогії з нормою, що діяла в період жорстких карантинних обмежень навесні цього року.
4. Не розповсюджувати обмеження перевезення співробітників службовим транспортом по аналогії з регулярними перевезеннями у громадському транспорті.
5. При встановленні вимог до роботи об’єктів критичної інфраструктури, взяти до уваги необхідність надання супутніх послуг та роботу інших об’єктів (склади, клінінг, охорона, тощо).
6. Дозволити працювати закладам харчування «на виніс».
7. У разі встановлення обмежень при перетині державного кордону, не розповсюджувати такі обмеження на водіїв та членів екіпажу вантажних транспортних засобів, членів екіпажів повітряних і морських, річкових суден, членів поїзних і локомотивних бригад. Крім того, передбачити можливість в’їзду/виїзду в Україну іноземців з метою лікування та/або всиновлення дітей.
8. Дозволити діяльність великих виставкових центрів, аби їх підтримати, адже вони мають значне податкове навантаження з податку на землю, при цьому у період тривалих карантинних заходів суттєво обмежені у діяльності. Крім того, розглянути можливість підтримки великого бізнесу, що постраждав через карантинні обмеження, в цей непростий час, наприклад, шляхом податкових канікул, зменшення навантаження на фонд оплати праці, тощо.
9. Обмежити можливість притягнення до відповідальності суб’єктів господарювання лише тими випадками, коли вони мають можливість безпосередньо впливати на конкретну особу, (яка не дотримується або порушує карантинні обмеження) або передбачити право бізнесу відмовити споживачу в обслуговуванні у разі відсутності у нього належно вдягнутого засобу індивідуального захисту.
10. Врахувати необхідність, з метою ідентифікації, працівникам банківських установ звертатись до клієнтів з проханням тимчасово приспустити або зняти засобів індивідуального захисту для підтвердження їх особи.
11. Не обмежувати діяльність бізнесу з продажу, надання в оренду, лізингу транспортних засобів, ремонту технічно-складних побутових товарів.