Як в Е-кабінеті ФОПу-загальнику вести облік доходів і витрат

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

ФОПи-загальники облік доходів і витрат можуть вести в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет

Як в Е-кабінеті ФОПу-загальнику вести облік доходів і витрат

⚡ Усе про ФОП: КВЕД, реєстрація, облік, сплата податків і трудові відносини

ФОП-загальники зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару (п. 177.10 Податкового кодексу України; далі — ПК).

Типову форму, за якою здійснюють облік доходів і витрат фізичні особи - підприємці і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядок її ведення затвердив Мінфін наказом від 13.05.2021 № 261; далі — Порядок.

У разі ведення обліку доходів і витрат в електронній формі засобами Електронного кабінету самозайнята особа зобов’язана отримати кваліфікований сертифікат відкритого ключа, сформований кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді. Після отримання самозайнятою особою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа така особа здійснює операції з ведення обліку доходів і витрат відповідно до ПК безкоштовно (п. 5 розд. І Порядку).

Меню «Облік доходів і витрат» приватної частини Е-кабінету надає можливість вести електронну форму обліку доходів і витрат (далі — Е-форма обліку), де здійснюйте записи щодо доходів та витрат за Типовою формою через режим «Облік доходів і витрат».

Е-форму обліку зберігайте протягом 3 років. Для перегляду можете обрати будь-який з минулих років.

З інформацією щодо ведення Е-форми обліку можете ознайомитися в меню «Облік доходів і витрат» розділу «Допомога» Е-кабінету.

Зокрема, у Е-формі обліку допускають виправлення помилок або коригування.

При редагуванні помилкових записів, вводьте правильне значення, але:

  • якщо інформацію вносите у той же день, коли допустили помилку, то відкоригується поточний запис;
  • якщо ж інформацію коригуєте на наступний день, або пізніше, то у е-формі обліку створиться новий запис, у якому відображатимуть тільки відносне значення різниці між значенням, яке внесли раніше, та поточним записом. Новий рядок виділений рожевим кольором.

Крім того, меню «Облік доходів і витрат» приватної частини Е-кабінету надає можливість ФОП через режим «Облік амортизаційних відрахувань» вести облік амортизаційних відрахувань основних засобів та нематеріальних активів.

За інформацією ДПС у Житомирській області

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

ЄСВ для ФОПів у 2026 році: хто сплачує, хто звільнений і який розмір внеску

Питання сплати ЄСВ для ФОПів у 2026 році знову стає актуальним. Воєнна пільга, яка звільняла підприємців від внеску за себе, не діятиме. Тож ФОПам доведеться повернутися до повних нарахувань — окрім тих, хто має законні підстави для звільнення. Розбираємо, хто у 2026 році сплачуватиме ЄСВ, кого звільнять, і який буде мінімальний внесок
3444

Допомога по частковому безробіттю 2025: хто має право та як оформити

Скорочення чи повна зупинка виробництва, зменшення обсягів замовлень — все це може бути причиною зниження розміру зарплат працівників, а у підприємців — скорочення доходу. Є спосіб компенсувати такі втрати — це допомога по частковому безробіттю. На яких умовах її надають, як її розрахувати та отримати, облікувати та оподаткувати — у консультації
11779

РРО для ФОП у 2025 році: коли обов’язковий і що перевірятиме податкова

РРО для ФОПів — одна з найгарячіших тем 2025 року. Помилки тут коштують дорого: штрафи сягають десятків тисяч гривень. Розбираємось, коли касовий апарат обов’язковий, кого перевірятиме податкова і хто має право працювати без нього
136582

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді