Як в Е-кабінеті ФОПу-загальнику вести облік доходів і витрат

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

ФОПи-загальники облік доходів і витрат можуть вести в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет

Як в Е-кабінеті ФОПу-загальнику вести облік доходів і витрат

⚡ Усе про ФОП: КВЕД, реєстрація, облік, сплата податків і трудові відносини

ФОП-загальники зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару (п. 177.10 Податкового кодексу України; далі — ПК).

Типову форму, за якою здійснюють облік доходів і витрат фізичні особи - підприємці і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядок її ведення затвердив Мінфін наказом від 13.05.2021 № 261; далі — Порядок.

У разі ведення обліку доходів і витрат в електронній формі засобами Електронного кабінету самозайнята особа зобов’язана отримати кваліфікований сертифікат відкритого ключа, сформований кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді. Після отримання самозайнятою особою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа така особа здійснює операції з ведення обліку доходів і витрат відповідно до ПК безкоштовно (п. 5 розд. І Порядку).

Меню «Облік доходів і витрат» приватної частини Е-кабінету надає можливість вести електронну форму обліку доходів і витрат (далі — Е-форма обліку), де здійснюйте записи щодо доходів та витрат за Типовою формою через режим «Облік доходів і витрат».

Е-форму обліку зберігайте протягом 3 років. Для перегляду можете обрати будь-який з минулих років.

З інформацією щодо ведення Е-форми обліку можете ознайомитися в меню «Облік доходів і витрат» розділу «Допомога» Е-кабінету.

Зокрема, у Е-формі обліку допускають виправлення помилок або коригування.

При редагуванні помилкових записів, вводьте правильне значення, але:

  • якщо інформацію вносите у той же день, коли допустили помилку, то відкоригується поточний запис;
  • якщо ж інформацію коригуєте на наступний день, або пізніше, то у е-формі обліку створиться новий запис, у якому відображатимуть тільки відносне значення різниці між значенням, яке внесли раніше, та поточним записом. Новий рядок виділений рожевим кольором.

Крім того, меню «Облік доходів і витрат» приватної частини Е-кабінету надає можливість ФОП через режим «Облік амортизаційних відрахувань» вести облік амортизаційних відрахувань основних засобів та нематеріальних активів.

За інформацією ДПС у Житомирській області

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Книга обліку доходів і витрат

Підприємці загальної системи ведуть облік своїх доходів і витрат. Книга обліку доходів і витрат для загальної системи оподаткування має свої нюанси. Діє типова форма цієї Книги. Консультація допоможе вам у ній розібратися
95726

Електронна трудова: як перейти, перевірити і що з паперовою

Цифровізація змінює й таку консервативну сферу, як оформлення трудових відносин. Ще з червня 2021 року в Україні впровадили електронні трудові книжки. Як перенести дані про стаж з паперової трудової книжки до електронної трудової книжки, якими мають бути сканкопії, як зміниться порядок виходу на пенсію — про все це в огляді
69781

Пільги для мобілізованих ФОПів: що передбачають податкові новації

Мобілізованих ФОПів в автоматичному режимі звільнятимуть від податків і звітності — без зайвої бюрократії. З’ясуймо, як працюють нові норми, кого вони стосуються і що потрібно знати, аби скористатися пільгами
276

Трудовий договір в умовах воєнного стану: як оформити призупинення

Війна, на жаль, внесла зміни в наше життя. І трудове законодавство теж. З’явилася та процедура, якої раніше не було, ― призупинення трудового договору. Що це? Чим призупинення відрізняється від зупинення трудового договору та простою, як його оформити й показати у табелі та звітності ― у консультації
79778

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді