На зустрічі йшлося про:
- страхування воєнних ризиків;
- спрощену систему оподаткування;
- блокування податкових накладних;
- уникнення подвійного оподаткування релокованого бізнесу.
Представники бізнесу порушили низку питань, повʼязаних із ухваленням важливих для підприємців законів, а також обговорили вплив законодавчих змін на різні сфери економіки.
Так, озвучили пропозицію Асоціації міст України щодо передачі адміністрування податків на автомобілі та на майно від податкової служби до місцевих громад.
За словами Данила Гетманцева, в плані податкової служби справді немає надходжень від місцевих податків. Водночас голова Комітету висловив негативне ставлення до передачі адміністрування місцевих податків до органів місцевого самоврядування.
Також порушили питання страхування ризиків бізнесу на час воєнного стану. Важливо пришвидшити набрання чинності прийнятого проєкту Закону «Про внесення змін до Закону України «Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні» від 19.10.2022 № 8138. Крім того, просять прискорити розробку підзаконних актів. Закон надає уряду 6 місяців для розробки таких нормативно-правових актів. Бізнес просить пришвидшити цей процес і готовий надати своїх фахівців для цього.
Також згадали й проєкт Закону «Про внесення змін до Закону України «Про фінансові механізми стимулювання експортної діяльності» щодо страхування інвестицій в Україні від воєнних ризиків» від 14.02.2023 № 9015. Данило Гетманцев повідомив, що документ готовий до другого читання в залі, найближчим часом його проголосують у цілому.
Також підняли питання про важливість зменшення ПДВ на продукти харчування вітчизняного виробництва до 7% по всьому ланцюгу постачання. Це дозволить забезпечити позитивні стимули для вітчизняного виробника.
Як зазначив голова парламентського комітету, під час імплементації європейського законодавства цю новацію можуть розглянути та запровадити.
Укотре згадали й проблему блокування податкових накладних, адже напрацьовані експертами та бізнесом зміни блокує Мінфін.
Тож бізнес просить надати оцінку діям профільного заступника міністра та приймати відповідні рішення. Данило Гетманцев уточнив, що на даний момент проєкт змін до постанови КМУ від 11.12.2019 № 1165 перебуває в Національному агентстві з питань запобігання корупції, і пообіцяв сприяти прискоренню його розгляду.
Бізнес занепокоєний тим, що останнім часом виключно Мінфін та МВФ, у закритому режимі розпочали обговорення трансформації української спрощеної системи оподаткування. Але такі зміни не обговорювали з бізнесом та аналітичними центрами.
Данило Гетманцев підтвердив, що зараз обговорюють варіанти спрощеної системи оподаткування, які будуть впроваджені після набуття Україною членства в ЄС. Євросоюз наполягає на зменшенні категорій для спрощеної системи оподаткування. Проте за його словами до кінця війни цього точно не робитимуть. Серед країн, які пройшли шлях від кандидата до членства в ЄС, Польща є найбільш прийнятною для нас. При цьому Гетманцев обіцяє, що жодних кулуарних рішень не прийматимуть.
Представники бізнесу зауважили, що було б добре, якби Мінфін вже зараз попрацював із аналітичними центрами та бізнес-асоціаціями. На їх думку, так звана «польська модель» не вирішує проблем, які постають в Україні. Коли йдеться про польську чи будь-яку іншу модель, треба брати не існуючу модель, а ту, яка використали на шляху до вступу до ЄС. Тож важливим є створення перехідного періоду.
Гетманцев також назвав реформи, на яких наполягають міжнародні партнери:
- перезавантаження митниці;
- податкової служби;
- Бюро економічної безпеки.
Представники бізнесу підтримують ці реформи, вважають їх критично важливими та закликають ухвалити якнайшвидше.
Також важливим є питання подвійного податкового резидентства для релокованих підприємців. Як зазначив голова податкового комітету ВРУ, влада не збирається звільняти від оподаткування чи від необхідності звітувати українських підприємців. Важливо досягти порозуміння з керівництвом тих держав, де мешкають українські біженці.
За інформацією Української Ради бізнесу
Перейти можна як із загальної системи оподаткування на спрощену, так і навпаки. Супроводжують це перехідні операції, коли частина операції, як-от відвантаження товару, відбувається за однієї системи оподаткування, а оплата — вже за іншої. Розповімо, як їх оподатковувати єдиним податком, податком на прибуток і ПДВ