26.11.2021 року запрацювали правила обліку товарних запасів для ФОПів

UA RU
Наказ Мінфіну від 03.09.2021 № 496. Наказ опублікували в «Офіційному віснику» від 16.11.2021 №87. Він набрав чинності сьогодні, 26.11.2021.

З 26.11.2021 запрацюють правила обліку товарних запасів для ФОПів

⚡️ 4 пастки, в які може потрапити єдинник

Мінфін затвердив:

  • Порядок ведення обліку товарних запасів для ФОП, у тому числі платників єдиного податку (далі — Порядок);
  • Форму ведення обліку товарних запасів (далі — Форма обліку).

Порядок і Форма обліку набрали чинності 26.11.2021.

Наші експерти вже підготували детальне роз'ясненн про те, як вести облік товарних запасів ФОП із 26 листопада 2021 року.

Хто веде облік товарних запасів та на підставі яких документів

Порядок визначає правила ведення обліку товарних запасів та поширюється на ФОПів, у т. ч. єдинників (далі — ФОП), які відповідно до Закону про РРО від 06.07.1995 № 265/95-ВР зобов’язані вести такий облік та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (господарському об’єкті) ФОП.

Інформацію про надходження та вибуття товарів ФОП постійно вносить до Форми обліку на підставі первинних документів, які є невід’ємною частиною такого обліку. Якщо має декілька місць продажу (господарських об’єктів), то веде облік товарних запасів за кожним окремим місцем продажу на підставі первинних документів, які підтверджують отримання товарів, та/або первинних документів на внутрішнє переміщення товарів між ФОП та його окремими місцями продажу. Первинні документи на внутрішнє переміщення товарів є невід’ємною частиною такого обліку.

Первинні документи є обов’язковими додатками до Форми обліку. Дані про надходження товарів вносить до початку їх реалізації.

Як ФОП може вести Форму обліку

Форма обліку за вибором ФОПа — паперова або електронна.

Але має містити в довільному порядку такі дані ФОП:

  • прізвище, ім’я та по батькові (за наявності);
  • реєстраційний номер облікової картки ФОП або серію та номер паспорт/номер ID картки для фізосіб, які через свої релігійні переконання відмовились від РНОКПП;
  • податкову адресу;
  • назву та адресу місця продажу (господарського об’єкта) або місця зберігання, в межах якого веде облік.

В паперовій Формі ці дані зазначають на титульному аркуші.

В паперовій Формі обліку записи ведуть розбірливо чорнилом темного кольору або кульковою ручкою.

Якщо ФОП вирішив вести електронну Форму — то на власний розсуд обирає програмний формат та метод внесення інформації до Форми обліку з дотриманням вимог цього Порядку.

Які товари не можна реалізовувати

Заборонили продаж товарів, на які у місцях продажу таких товарів (господарських об’єктах) відсутні:

  1. первинні документи, записи про які внесені до Форми обліку;
  2. відповідні записи у Формі обліку про наявні первинні документи;
  3. первинні документи і записи у Формі обліку про такі первинні документи.

Скільки зберігати Форму обліку і первинні документи

Форму обліку, первинні документи на товари зберігають у місці продажу (господарському об’єкті) до моменту вибуття останньої одиниці товару, відображеної в таких первинних документах.

Первинку щомісячно групують в хронологічному порядку її відображення у Формі обліку та/або підшивають для подальшого зберігання разом із Формою обліку.

Чи перевірятимуть податківці під час перевірки Форму обліку та первинку

Форму обліку, первинні документи, які підтверджують облік та походження товарів, ФОП надає контролерам на їх вимогу під час проведення перевірки. Якщо оригінали первинних документів відсутні у місці продажу — можна надати копії з подальшим пред’явленням оригіналів до закінчення перевірки (за потреби).

Документи надає особисто ФОП або особа, яка фактично реалізовує товари (надає послуги) та/або проводить розрахункові операції в місці продажу (господарському об’єкті) ФОПа.

Електронну Форму обліку для контролерів візуалізовують у форматі, який дозволяє перегляд та/або копіювання.


безплатний вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Збільшення податків: коментар експерта щодо законопроєкту № 11416-д

Доопрацьований законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30.08.2024 № 11416-д вже зареєстрували на сайті ВРУ. Розглянемо, що ці зміни означають для платників податків
709

Трудова книжка в електронному вигляді

Цифровізація змінює й таку консервативну сферу, як оформлення трудових відносин. Ще з червня 2021 року в Україні впровадили електронні трудові книжки. Як перенести дані про стаж з паперової трудової книжки до електронної трудової книжки, якими мають бути скан-копії, як зміниться порядок виходу на пенсію — про все це в огляді
61656

Як закрити ФОП онлайн: алгоритм

Електронна послуга закриття ФОП онлайн дозволяє здійснити онлайн-подання заяви про державну реєстрацію припинення фізичною особою-підприємцем її підприємницької діяльності. Про те, як закрити ФОП онлайн, — читайте у статті
12135

Бронювання ФОП: які перспективи

Чи не найпопулярніша дискусія нашого часу – це економічне бронювання ФОП: коли буде, як буде і чи буде взагалі. Наразі у Верховній Раді України є декілька законопроєктів щодо можливості бронювання ФОП та їхніх працівників. Розглянемо їх
10005

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді