Підприємці, які зобов’язані вести облік товарних запасів, мають вести облік всіх товарів, які знаходяться в реалізації

UA RU

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Платники, які відповідно до законодавства проводять розрахункові операції з застосуванням РРО або ПРРО, зобов’язані вести облік всіх товарних запасів, а не певних товарів, за місцем їх реалізації

Підприємці, які зобов’язані вести облік товарних запасів, мають вести облік всіх товарів, які знаходяться в реалізації

Підприємці, які здійснюють розрахункові операції в готівковій чи в безготівковій формі, що при продажу товарів вони зобов’язані вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку. Така норма передбачена в статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР.

Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб — підприємців затвердив Мінфін наказом від 03.09.2021 № 496.

Платники, які відповідно до законодавства проводять розрахункові операції з застосуванням РРО або ПРРО, зобов’язані вести облік всіх товарних запасів, а не певних товарів, за місцем їх реалізації. Облік товарних запасів ведуть фізичні особи – підприємці шляхом постійного внесення до форми ведення обліку товарних запасів інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід'ємною частиною такого обліку.

Підприємець, який здійснює діяльність у декількох місцях продажу (господарських об'єктах), веде облік товарних запасів також за кожним окремим місцем продажу (господарським об'єктом) на підставі первинних документів, які підтверджують отримання товарів такою ФОП або окремим місцем продажу (господарським об'єктом), та/або первинних документів на внутрішнє переміщення товарів між ФОП та його окремими місцями продажу (господарськими об'єктами). Первинні документи на внутрішнє переміщення товарів є невід'ємною частиною такого обліку.

Первинні документи, на підставі яких внесли записи до Форми обліку, є обов'язковими додатками до такої форми. Дані до Форми обліку щодо надходження товарів на підставі первинних документів вносять до початку їх реалізації.

Нагадуємо, товарний облік зобов'язані вести ФОП, які здійснюють розрахункові операції та перебувають на загальній системі оподаткування, ФОП-єдинники третьої групи, які є платниками ПДВ та ФОП-єдинники, які торгують технічно складними побутовими товарами, що підлягають гарантійному ремонту; лікарськими засобами та виробами медичного призначення; ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

Водночас, ФОП-єдинники першої групи відповідно до норм Податкового кодексу України звільнені від обов’язку застосовувати РРО чи ПРРО при здійсненні господарської діяльності, а також не зобов’язані вести облік товарних запасів.

Платники єдиного податку першої групи мають право одноосібно здійснювати роздрібну торгівлю з торгівельних місць на ринках чи надавати побутові послуги населенню. Такі підприємці не мають права використовувати працю найманих осіб.

За інформацією ДПС в Івано-Франківській області

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Заповнюємо авансовий звіт 2025 на прикладах

Авансовий звіт — це основний документ, який підтверджує витрати підзвітної особи. У бухгалтерській роботі важливо мати під рукою правильний зразок і бланк, щоб заповнити документ без помилок. Тут ви можете скачати авансовий звіт 2025 у форматі Excel безплатно
316

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій. У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
120549

Поворотна фінансова допомога: бухгалтерські проводки

У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
342184

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
292244

Головне для бухгалтера в серпні 2025

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у серпні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники, які вплинуть на роботу бухгалтера у серпні
852

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді