Підприємці, які зобов’язані вести облік товарних запасів, мають вести облік всіх товарів, які знаходяться в реалізації

UA RU

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Платники, які відповідно до законодавства проводять розрахункові операції з застосуванням РРО або ПРРО, зобов’язані вести облік всіх товарних запасів, а не певних товарів, за місцем їх реалізації

Підприємці, які зобов’язані вести облік товарних запасів, мають вести облік всіх товарів, які знаходяться в реалізації

Підприємці, які здійснюють розрахункові операції в готівковій чи в безготівковій формі, що при продажу товарів вони зобов’язані вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку. Така норма передбачена в статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР.

Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб — підприємців затвердив Мінфін наказом від 03.09.2021 № 496.

Платники, які відповідно до законодавства проводять розрахункові операції з застосуванням РРО або ПРРО, зобов’язані вести облік всіх товарних запасів, а не певних товарів, за місцем їх реалізації. Облік товарних запасів ведуть фізичні особи – підприємці шляхом постійного внесення до форми ведення обліку товарних запасів інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід'ємною частиною такого обліку.

Підприємець, який здійснює діяльність у декількох місцях продажу (господарських об'єктах), веде облік товарних запасів також за кожним окремим місцем продажу (господарським об'єктом) на підставі первинних документів, які підтверджують отримання товарів такою ФОП або окремим місцем продажу (господарським об'єктом), та/або первинних документів на внутрішнє переміщення товарів між ФОП та його окремими місцями продажу (господарськими об'єктами). Первинні документи на внутрішнє переміщення товарів є невід'ємною частиною такого обліку.

Первинні документи, на підставі яких внесли записи до Форми обліку, є обов'язковими додатками до такої форми. Дані до Форми обліку щодо надходження товарів на підставі первинних документів вносять до початку їх реалізації.

Нагадуємо, товарний облік зобов'язані вести ФОП, які здійснюють розрахункові операції та перебувають на загальній системі оподаткування, ФОП-єдинники третьої групи, які є платниками ПДВ та ФОП-єдинники, які торгують технічно складними побутовими товарами, що підлягають гарантійному ремонту; лікарськими засобами та виробами медичного призначення; ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

Водночас, ФОП-єдинники першої групи відповідно до норм Податкового кодексу України звільнені від обов’язку застосовувати РРО чи ПРРО при здійсненні господарської діяльності, а також не зобов’язані вести облік товарних запасів.

Платники єдиного податку першої групи мають право одноосібно здійснювати роздрібну торгівлю з торгівельних місць на ринках чи надавати побутові послуги населенню. Такі підприємці не мають права використовувати працю найманих осіб.

За інформацією ДПС в Івано-Франківській області


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Головне для бухгалтера в липні 2025

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у липні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники і найважливіші новини, які вплинуть на роботу бухгалтера у липні. Ми постійно актуалізуємо дані в огляді. Роботи, як завжди, багато, але разом ми впораємось! Стежте за оновленнями і листами від Експертно-правової системи «Експертус Головбух» , щоби не пропустити важливе для себе
670

Продаж корпоративних прав 2025

Бізнесом володіють через корпоративні права. Контроль, дивіденди, управління — це те, що вони забезпечують. Однак від них вирішили позбутися. Як оподатковується продаж корпоративних прав? На яких рахунках відображаються корпоративні права? Особливості продажу в учасників ТОВ, повідомлення про зміни у кінцевих бенефіціарах, юридичне оформлення та інвестиційний прибуток у фізосіб. Про все це — у консультації
51387

Консалтингові послуги: документальне оформлення, облік, оподаткування

Порада у веденні бізнесу може йти на вагу золота. Радитися доводиться з різних питань: юридичних, податкових, бухгалтерських, маркетингових, управлінських і не тільки. Як відкрити бізнес, як оптимізувати податки, як забезпечити збут товару, як документально все оформити. Без ефективного вирішення цих питань бізнес швидко може зійти нанівець. Про консалтингові послуги в Україні розповімо у консультації
21431

Проводимо дисконтування заборгованості

Дисконтування з’явилося у практиці бухгалтерів порівняно недавно — після змін у НП(С)БО. Що це таке, як визначити ставку дисконту, як впливає на податки та як обліковувати — зібрали пояснення й приклади. Також розповідаємо, коли дисконтування не потрібне
134057

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді