Банк проведень: безоплатна передача й отримання товарів
Так, у Федерації роботодавців України (ФРУ) вважають, що запропоновані законопроєктами зміни до Податкового та Митного кодексів призведуть до:
- дискримінації національного товаровиробника;
- створення режиму найбільшого сприяння режиму імпорту майже будь-яких наземних транспортних засобів іноземного виробництва.
Нагадуємо, зазначеними законопроєктами пропонують до 31.12.2024 звільнити від обкладання ПДВ, акцизним податком та ввізним митом операції з ввезення на митну територію України транспортних засобів для потреб ЗСУ підприємствами, установами та організаціями, які утворені органами місцевого самоврядування і оплату яких здійснюють за рахунок коштів місцевих бюджетів, що класифікують за товарними позиціями:
- 8701, 8702 (моторні транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, включаючи водія, крім тролейбусів);
- 8703 (автомобілі легкові та інші транспортні засоби, крім: автомобілів легкових з типом кузова: седан, хетчбек, кабріолет, купе; гоночних автомобілів; транспортних засобів, що класифікують у товарній підпозиції 8703 10);
- 8704, 8705 (моторнi транспортнi засоби спецпризначення, крiм автобурових, автобетономiшалок);
- 8716 згідно з УКТ ЗЕД.
Тобто мова йде про встановлення максимальних податкових пільг на ввезення майже всіх видів наземних транспортних засобів.
ФРУ навела кілька аргументів проти таких ініціатив.
Так, на сьогодні вже існує механізм ввезення в Україну на пільгових умовах (без будь-якого оподаткування) необхідних для ЗСУ вантажів, в тому числі транспортних засобів, як гуманітарної допомоги. І за даними митниці минулого року таким чином для потреб сил оборони в Україну ввезли понад 60 тисяч транспортних засобів. У тому числі їх ввезення цілком можливе за рахунок коштів місцевих бюджетів, які передають на гуманітарні цілі.
Тому логічним є питання, навіщо взагалі приймати ці зміни, які аргументуються саме необхідністю врегулювання цього вже врегульованого питання.
Якщо механізм ввезення техніки, необхідної для ЗСУ, в якості гуманітарної допомоги є недосконалим для використання саме місцевими радами і створює якісь складнощі – ФРУ готова разом з Парламентом доопрацювати це питання, саме цей існуючий інструмент.
ФРУ категорично проти перспективи створення системи, в якій заздалегідь продукція, вироблена для ЗСУ на українських підприємствах, буде дискримінована у порівнянні з тією, що завезена із закордону.
Адже, якщо запропоновані законопроєкти приймуть,то імпортний, приміром, турецький, трал коштуватиме на 20% дешевше і більшість місцевих рад купуватиме саме іноземну техніку, а не українську, яку виробляють мешканці тих самих українських громад.
За більшістю позицій вказаних законопроєктів українські виробники готові повністю задовольнити потреби військових в цій продукції. Вони мають низку проєктів з розроблення та виробництва техніки, для потреб ЗСУ.
Наші підприємства реалізують масштабні інвестиційні програми з вироблення військових вантажівок, військової інженерної техніки, спеціальних причепів, вже інвестували кошти і будують нові виробництва.
До того ж вітчизняні виробники сплачують ПДВ, ввізне мито за комплектуючі, а у деяких випадках ще й акцизний податок, які йдуть до держбюджету.
Дозволи та валютні вимоги для ввезення квадракоптерів на митну територію України. Митні послаблення, податкові пільги та бухоблік імпорту БПЛА