Парламенту радять прийняти за основу законопроєкт про накопичувальне пенсійне забезпечення

Комітет ВР з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів рекомендував парламенту прийняти за основу законопроєкт від 17.04.2023 № 9212, який передбачає впровадження системи пенсійних накопичень в Україні

Накопичувальна пенсійна система: деталі нового законопроєкту

Як правильно нарахувати зарплату та подати зарплатну звітність

Проєкт Закону від 17.04.2023 № 9212 передбачає:

  • обов’язкову участь у системі накопичувального пенсійного забезпечення всіх категорій працюючих осіб до досягнення ними 55 років;
  • обов’язкову сплату роботодавцем пенсійних внесків: 1% — у 2023 році, 1,5% — у 2024, 2% — у 2025 роках від розміру зарплати працівників;
  • співфінансування держави таких внесків на паритетних засадах до 3%. Такі ж умови державного співфінансування пропонують також для участі в системі для ФОП та самозайнятих осіб, яка є добровільною;
  • розмір ЄСВ, залишають незмінним, накопичувальний внесок включають до складу ЄСВ;
  • за бажанням працівника, розмір його самостійних внесків може збільшуватись;
  • комбіновану модель функціонування системи накопичувального пенсійного забезпечення. Вона передбачає акумулювання внесків в уповноваженому Пенсійному фонді, створеному державою, на період до 31.12.2025. Після чого учасник системи може обрати для себе будь-який авторизований недержавний пенсійний фонд;
  • здійснення авторизованими компаніями з управління активами управління активами недержавних пенсійних фондів;
  • зберігання пенсійних накопичень здійснюватимуть авторизовані банки-зберігачі, допущені до діяльності в другому рівні пенсійної системи шляхом авторизації;
  • авторизацію компаній з управління активами, зберігачів, недержавних пенсійних фондів, адміністраторів здійснюватимуть відповідно до вимог відбору. Авторизацію здійснюватиме державний регулятор — Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку;
  • децентралізовану модель функціонування накопичувальної пенсійної системи після проходження періоду її становлення (перехідного періоду). З 01.01.2026 року учасники системи зможуть самостійно обирати недержавний пенсійний фонд, в якому вони формуватимуть свої пенсійні накопичення;
  • збереження пенсійних накопичень учасників пенсійних фондів від знецінення та інфляційного впливу за рахунок їх інвестування в переважно консервативні фінансові інструменти;
  • створення системи гарантування пенсійних накопичень у обов’язковій системі пенсійного забезпечення, що дозволить забезпечити сталість цієї системи та впевненість її учасників у збереженні власних накопичень.

За інформацією Політичної партії «Слуга народу»

 

 


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Норми тривалості робочого часу 2025

У статті знайдете календар робочого часу 2025 для 5-денки та 6-денки та іншу доречну інформацію для планування часу, наприклад, про облік робочого час в реаліях воєнного часу
4193

Зразкова добірка: Документи для призначення та виплати лікарняних і декретних

Зразки наказів, повідомлень і протоколу допоможуть задокументувати: призначення уповноважених із питань оплати непрацездатності, засідання уповноважених, виплату лікарняних і декретних, відмову у виплаті, комунікації з працівниками й ПФУ
91

Прожитковий мінімум 2025: розмір, таблиця

Прожитковий мінімум — це показник, який використовується у розрахунках різних соціальних виплат, наприклад пенсій, допомоги з безробіття, аліментів. Його використовують також і в оподаткуванні. Усе, що варто знати про прожитковий мінімум у 2025 році, — в огляді
1243

Держбюджет 2025

19 листопада ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Це вже третій бюджет країни за час повномасштабного вторгнення рф із найбільшими видатками та дефіцитом бюджету за всю історію країни. Проте Уряд запевняє, що бюджет є збалансованим. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
661

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді