Допускається державна реєстрація речових прав на нерухоме майно, виникнення яких посвідчено дублікатом документа.
Відомство нагадало, що такий дублікат видається у разі втрати або зіпсування документа, посвідченого або виданого нотаріусом, за письмовою заявою фіз- та юрособи, за дорученням яких або щодо яких вчинялися нотаріальні дії. Видача дубліката втраченого або зіпсованого документа здійснюється державним нотаріальним архівом. До передачі ж в архів примірників документів, посвідчених або виданих нотаріусом, дублікат втраченого документа видається нотаріусом.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Але вказана дія не має наслідком виникнення, переходу чи припинення прав на нерухоме майно. Оскільки такі права вже були набуті під час вчинення нотаріальної дії, у результаті якої був посвідчений документ, дублікат якого видається.
Тобто відповідно до законодавства державна реєстрація прав на нерухоме майно проводиться на підставі виданого дубліката документа, а не у зв’язку його видачею.
Зокрема, у разі видачі дубліката договору купівлі-продажу житлового будинку, квартири тощо, права на такі об’єкти підлягають державній реєстрації в органах державної реєстрації прав тільки за умови, що вони ще не були зареєстровані.
Для цього зацікавленій особі необхідно звернутися з відповідною заявою до органів державної реєстрації прав за місцем розташування нерухомого майна.