Збільшення штрафів за порушення правил військового обліку та мобілізації: Президент підписав закон

17.05.2024 Президент підписав Закон України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо удосконалення відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 09.05.2024 № 3696-IX. Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування

image90

Проєкт Закону від 25.12.2023 № 10379

Нагадуємо, що на пленарному засіданні 09.05.2024 ВРУ розглянула проєкт Закону України від 25.12.2023 № 10379, поданий КМУ. За результатами його розгляду ВРУ прийняла його у другому читанні та в цілому як Закон.

Вказаним Законом вносять зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення (КпАП), якими, зокрема, встановлюють подовжені строки притягнення до адміністративної відповідальності за правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 КпАП.

Передбачаються нові редакції статей 210, 210-1 КпАП, які, поряд з іншим, диференціюють адміністративну відповідальність та розмір санкцій за вказані адміністративні правопорушення, вчинені у мирний час та під час дії особливого періоду, а саме:

1) стаття 210 «Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку».

У мирний час санкція статті передбачає накладення штрафу від 3 400 грн до 5 100 грн.

За повторне протягом року вчинення порушення, санкція передбачає накладення штрафу від 5 100 грн до 8 500 грн.

За вчинення дій в особливий період  санкція передбачає накладення штрафу від 17 000 грн до 25 500 грн.

2) стаття 210-1 «Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

Частина перша за вчинення вказаного порушення у мирний час передбачає:

  • накладення штрафу на громадян від 5 100 грн до 8 500 грн і на посадових осіб органів держвлади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань — від 17 000 грн до 25 500 грн;

За повторне протягом року вчинення порушення санкція передбачає:

  • накладення штрафу на громадян від 8 500 грн до 11 900 грн і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань — від 25 500 грн до 34 000 грн.

За вчинення дій в особливий період санкція передбачає накладення штрафу на громадян від 17 000 грн до 25 500 грн і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань — від 34 000 грн до 59 500 грн.

Крім того, положення статей 210, 210-1 КпАП не застосовують у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

3. Закріплюють положення, що протокол про адміністративне правопорушення може не складатися у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 КпАП, розгляд яких віднесли до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки та СБУ.

Вебінар для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Оскарження податкового повідомлення-рішення 2024

У випадку, коли органи ДПС виявили порушення, платник податків отримує податкове повідомлення-рішення (ППР). Як бути, якщо не згодні із рішенням ДПС? У консультації знайдете, як виглядає скарга на податкове повідомлення-рішення (зразок), а також порядок оскарження ППР
31954

Штраф за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної

ПДВ, безумовно, є найбільш штрафонебезпечним податком, що вимагає складного обліку та адміністрування. У цьому огляді ми розглянемо можливі штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних або коригування розрахунків
50943

Відображаємо в обліку штрафні санкції

По боргам слід платити, взяті зобов’язання виконувати. Штраф, пеня, неутойка – це покарання за невиконання свого обов’язку. Окрім них є й відшкодування інших втрат, які зазнала друга сторона, наприклад, інфляції. Як же відобразити в обліку штрафи й пеню, що виникають за господарськими договорами, а також при сплаті податків і зборів – у даній консультації
82532

Як підтвердити та оформити форс-мажорні обставини

Форс-мажорні обставини — це ті непереборні обставини, що можуть завадити веденню господарської діяльності. Однак це й те, що може зняти відповідальність за невиконання договору. Особливо актуальним форс-мажор стає під час стихійного лиха та війни. Коли такі обставини визнаються, як їх довести, чи треба доводити форс-мажор під час війни — відповіді на ці запитання знайдете у консультації
35426

Штраф за несвоєчасну сплату єдиного податку 2023

Несплата будь-якого податку – це штраф та пеня. Це може статися як усвідомлено, так і через допущену помилку, яка виявлена самостійно чи органом ДПС. Про наслідки несвоєчасної сплати єдиного податку, штрафи за несплату єдиного податку під час воєнного стану — у цьому огляді
83245

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді