Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухобліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи (ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХIV).
Адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачили адмінвідповідальність (ст. 9 Кодексу України про адміністративні правопорушення; далі — КпАП).
Адмінвідповідальність за правопорушення, які передбачає КпАП, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.
Особа, яка вчинила адмінправопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення (ч. 1 і 3 ст. 8 КпАП).
Провадження в справах про адмінправопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності та несплату податків
Орган (посадова особа) при розгляді справи про адмінправопорушення зобов’язаний з’ясувати:
- чи було вчинено адміністративне правопорушення;
- чи винна дана особа в його вчиненні;
- чи підлягає вона адмінвідповідальності;
- чи є обставини, що пом’якшують і обтяжують відповідальність;
- чи заподіяна майнова шкода;
- чи є підстави для передачі матеріалів про адмінправопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу;
- інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи (ст. 280 КпАП).
До посадових осіб юридичної особи за адміністративні правопорушення, вчинені за періоди, які не належали до їх роботи, адміністративна відповідальність не застосовується (ст. 8 і ст. 280 КпАП).