Постанова КМУ від 31.03.2021 № 323

Кабмин изложил в новой редакции Порядок организации ведения Электронного реестра листков нетрудоспособности и предоставления информации из него.
Новый Порядок будет применяться с 01.05.2021.
Реестр будет обеспечивать накопление, хранение, учет и использование информации о сложившихся (выданных), продолженых листках нетрудоспособности для реализации прав застрахованных лиц на получение пособия по временной нетрудоспособности, по беременности и родам, оплату первых пяти дней временной нетрудоспособности за счет средств работодателя, а также для проведения проверки обоснованности выдачи и продления листков нетрудоспособности.
Реестр будет формировать и вести ПФУ, который является владельцем информации, содержащейся в нем. Субъектами информационного обмена является НСЗУ, ПФУ, Фонд социального страхования.
Информацию из Реестра, содержащую сведения о регистрационном номере учетной карточки налогоплательщика, период и причину нетрудоспособности, предоставляют только:
- лицу, которого указанные сведения касаются;
- его страхователю - за период пребывания лица в трудовых отношениях с ним соответственно через электронные кабинеты застрахованного лица и страхователя на портале услуг;
- а также лицу, которое засвидетельствовало временную нетрудоспособность - через электронную систему здравоохранения.
Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних