У які строки виплачувати місячні премії

177
Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ

Запитання

Підприємство нараховує працівникам премії за результатами роботи за місяць. Дні виплати зарплати: 15-те число — аванс, 30/31-ше — зарплата за другу половину місяця. Премію виплачують 19-го числа наступного місяця за попередній. Чи є порушення строків виплати премії?

Відповідь

Законодавство регулює строки виплати зарплати. Натомість правила розрахунку та виплати премії підприємство визначає на свій розсуд.

Виплачувати працівникам заробітну плату законодавство потрібно в робочі дні не рідше ніж двічі на місяць (ч. 1 ст. 115 КЗпП). Та ще й з дотриманням двох умов:

  • проміжок часу між виплатами не має перевищувати 16 календарних днів;
  • зарплату слід виплачувати не пізніше за 7 днів після закінчення періоду, за який її виплачують.

Та ця вимога не стосується виплати премій! Умови запровадження та розміри премій підприємства встановлюють на свій розсуд і відображають у колективному договорі (ст. 97 КЗпП; ст. 15 Закону про оплату праці). Зазвичай порядок преміювання працівників встановлюють у Положенні про преміювання. Воно є додатком до колективного договору.

У Положенні про преміювання зазначайте період, у якому нараховуватимете премію. Наприклад, премію за підсумками роботи у поточному місяці нараховують у місяці, за який проводять преміювання. Або премію нараховують у наступному місяці після того, за який преміюють. Пропишіть також строк виплати премії. Це може бути запис на кшталт: «…не пізніше ніж 19-го числа місяця, наступного за місяцем нарахування».

Правила преміювання також можете визначити у Положенні про оплату праці або трудовому договорі з працівником (у разі письмової форми).

Тож у вашій ситуації порушень строків виплати премії немає. Головне, щоб строки нарахування і виплати відповідали строкам, прописаним у внутрішніх документах підприємства.

Хочете отримати відповідь на своє запитання?

Ласкаво просимо до онлайн-помічника Системи «Експертус Головбух».

У нас працює безлімітна експертна підтримка користувачів VIP-версії Системи!

Чекаємо на Вас!

Вебінар для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Резерв відпусток: створення та облік

Виплата відпускних та компенсації за невикористані відпустки здійснюють за рахунок забезпечення оплати відпусток. Це своєрідний резервний фонд, який бухгалтери часто називають «резервом відпусток». Розповімо, для чого його створювати, як його розраховувати та відображати в обліку
52675

Календар бухгалтера 2024: червень

Червень ― наша боротьба триває, ми мужньо боремося з ворогом та продовжуємо працювати. Виробничий календар на червень 2024 та податковий календар на червень, допоможе бухгалтеру вчасно подати звітність та сплатить податки
21693

Відпустка за роботу на комп’ютері в період воєнного стану

Додаткова відпустка за роботу на комп’ютері належить до щорічних. У період воєнного стану діють особливі правила надання щорічних відпусток. Експерт пояснив, чи стосуються вони відпустки за роботу на комп’ютері
18151

Нарахування заробітної плати: як провести без помилок

Обов’язок роботодавця – виплачувати працівникам заробітну плату. Та перш за все бухгалтер має провести розрахунок та нарахування зарплати. Про особливості оплати праці під час війни, загальні правила нарахування та утримання податків із зарплати – у консультації
1512234