Проведення інвентаризації в ході перевірки СГ

1053

Запитання

Чи мають право працівники контролюючих органів в ході перевірки СГ вимагати проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів та зняття їх залишків?

Відповідь

Згідно з п.п. 20.1.9 п. 20. 1 ст. 20 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) контролюючі органи мають право вимагати під час проведення перевірок від платників податків, що перевіряються, проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки.

Відповідно до абзацу шостого п. 7 розд. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 із змінами та доповненнями, проведення інвентаризації є обов’язковим, зокрема на підставі належним чином оформленого документа органу, який відповідно до закону має право вимагати проведення такої інвентаризації. У цих випадках інвентаризація має розпочатися у термін та в обсязі, зазначених у належним чином оформленому документі цих органів, але не раніше дня отримання підприємством відповідного документа.

Вимога про проведення інвентаризації надсилається (вручається) платнику податків у порядку ст. 42 ПКУ.

Відповідно до п.п. 16 п. 3 розд. ІІІ Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків – юридичними особами та їх відокремленими підрозділами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 № 727 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 727), загальні положення акта (довідки) документальної планової перевірки (відповідні додатки до загальних положень) повинні містити, зокрема інформацію про проведені платником податків під час здійснення перевірки інвентаризації його основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, у тому числі зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки, а також інформація щодо інвентаризації документів, розрахунків (у разі її проведення).

Залежно від фінансово-господарської діяльності платника податків та результатів перевірки до інформативних додатків належать, зокрема копії матеріалів (описи, відомості, протоколи) про результати проведеної платником податків інвентаризації основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів тощо (п. 1 розд. ІV Порядку № 727).

ЗІР, категорія 136.01

Вебінар для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Валютне регулювання

Валютний нагляд з боку банків за операціям в іноземній валюті – це той інструмент, який накладає певні обмеження у зовнішньоекономічній діяльності та валютних операціях. Це може стосуватися не лише підприємств і підприємців, але й звичайних фізосіб. Якими є ці нюанси для 2024 року розповімо в огляді
65576

Перевірки агропідприємств 2024: до чого готуватись

Під час війни перелік перевірок скоротився, але їх не припинили остаточно. Законотворці поступово скасовують заборони. Експерт підкаже, на які перевірки чекати цьогоріч аграріям. Розглянемо, які перевірки можуть проводити ДПС, ПФУ, Держпраці та Держпродспоживслужба
708

Арешт майна 2024

Розбираємо, що таке арешт майна, яке майно можуть арештувати, коли податкова може застосувати адміністративний арешт майна, що означає повний та умовний адміністративний арешт майна
1938