Проведення інвентаризації в ході перевірки СГ

1417

Запитання

Чи мають право працівники контролюючих органів в ході перевірки СГ вимагати проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів та зняття їх залишків?

Відповідь

Згідно з п.п. 20.1.9 п. 20. 1 ст. 20 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) контролюючі органи мають право вимагати під час проведення перевірок від платників податків, що перевіряються, проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки.

Відповідно до абзацу шостого п. 7 розд. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 із змінами та доповненнями, проведення інвентаризації є обов’язковим, зокрема на підставі належним чином оформленого документа органу, який відповідно до закону має право вимагати проведення такої інвентаризації. У цих випадках інвентаризація має розпочатися у термін та в обсязі, зазначених у належним чином оформленому документі цих органів, але не раніше дня отримання підприємством відповідного документа.

Вимога про проведення інвентаризації надсилається (вручається) платнику податків у порядку ст. 42 ПКУ.

Відповідно до п.п. 16 п. 3 розд. ІІІ Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків – юридичними особами та їх відокремленими підрозділами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 № 727 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 727), загальні положення акта (довідки) документальної планової перевірки (відповідні додатки до загальних положень) повинні містити, зокрема інформацію про проведені платником податків під час здійснення перевірки інвентаризації його основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, у тому числі зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки, а також інформація щодо інвентаризації документів, розрахунків (у разі її проведення).

Залежно від фінансово-господарської діяльності платника податків та результатів перевірки до інформативних додатків належать, зокрема копії матеріалів (описи, відомості, протоколи) про результати проведеної платником податків інвентаризації основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів тощо (п. 1 розд. ІV Порядку № 727).

ЗІР, категорія 136.01

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Правила поведінки платників податків під час виїзної перевірки

Будь-яка перевірка — стрес для працівників підприємства. Важливо морально до неї підготуватися, знати свої права та, якщо можливо, убезпечитися від проблем, які можуть виникнути після перевірки
2887

Камеральні перевірки: строки, штрафи та заперечення результатів

Камеральних перевірок ніхто не може уникнути. Якщо з вашою звітністю будуть проблеми, отримаєте акт від податкової, а за ним і податкове повідомлення-рішення. Дізнайтеся, що таке камеральна перевірка, як штрафують і чи можна подати заперечення до акту камеральної перевірки
20472