Парламенту радять прийняти за основу законопроєкт про накопичувальне пенсійне забезпечення

Комітет ВР з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів рекомендував парламенту прийняти за основу законопроєкт від 17.04.2023 № 9212, який передбачає впровадження системи пенсійних накопичень в Україні

Накопичувальна пенсійна система: деталі нового законопроєкту

Як правильно нарахувати зарплату та подати зарплатну звітність

Проєкт Закону від 17.04.2023 № 9212 передбачає:

  • обов’язкову участь у системі накопичувального пенсійного забезпечення всіх категорій працюючих осіб до досягнення ними 55 років;
  • обов’язкову сплату роботодавцем пенсійних внесків: 1% — у 2023 році, 1,5% — у 2024, 2% — у 2025 роках від розміру зарплати працівників;
  • співфінансування держави таких внесків на паритетних засадах до 3%. Такі ж умови державного співфінансування пропонують також для участі в системі для ФОП та самозайнятих осіб, яка є добровільною;
  • розмір ЄСВ, залишають незмінним, накопичувальний внесок включають до складу ЄСВ;
  • за бажанням працівника, розмір його самостійних внесків може збільшуватись;
  • комбіновану модель функціонування системи накопичувального пенсійного забезпечення. Вона передбачає акумулювання внесків в уповноваженому Пенсійному фонді, створеному державою, на період до 31.12.2025. Після чого учасник системи може обрати для себе будь-який авторизований недержавний пенсійний фонд;
  • здійснення авторизованими компаніями з управління активами управління активами недержавних пенсійних фондів;
  • зберігання пенсійних накопичень здійснюватимуть авторизовані банки-зберігачі, допущені до діяльності в другому рівні пенсійної системи шляхом авторизації;
  • авторизацію компаній з управління активами, зберігачів, недержавних пенсійних фондів, адміністраторів здійснюватимуть відповідно до вимог відбору. Авторизацію здійснюватиме державний регулятор — Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку;
  • децентралізовану модель функціонування накопичувальної пенсійної системи після проходження періоду її становлення (перехідного періоду). З 01.01.2026 року учасники системи зможуть самостійно обирати недержавний пенсійний фонд, в якому вони формуватимуть свої пенсійні накопичення;
  • збереження пенсійних накопичень учасників пенсійних фондів від знецінення та інфляційного впливу за рахунок їх інвестування в переважно консервативні фінансові інструменти;
  • створення системи гарантування пенсійних накопичень у обов’язковій системі пенсійного забезпечення, що дозволить забезпечити сталість цієї системи та впевненість її учасників у збереженні власних накопичень.

За інформацією Політичної партії «Слуга народу»

 

 


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Витрати майбутніх періодів: що врахувати при складанні фінансової звітності

Витрати майбутніх періодів не часто можна побачити у бухгалтерському балансі. Однак для них відведено аж цілий рядок. Що таке витрати майбутніх періодів та чи можна обійтися без них? Чим витрати майбутніх періодів відрізняються від авансу за послуги? Чи є витрати майбутніх періодів у фінансовій звітності за МСФЗ? Відповідні на ці питання — знайдете у консультації
48971

Соціальні відпустки у 2025 році

В огляді мова піде про соціальні відпустки. У фокусі ― соціальні відпустки на дітей, тривалість таких відпусток, соціальні відпустки під час воєнного стану, додаткові соціальні відпустки
24020

Ліцензія на алкоголь 2025: вартість, документи, відповідальність

Кому потрібні ліцензії на оптову та роздрібну торгівлю алкоголем, скільки за них треба платити та які документи зібрати за оновленими правилами 2025 року, бланки заяв та порядки їхнього заповнення, бухгалтерський облік таких ліцензій — у статті
82135

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді