Оплата праці керівника КНП
У чому свобода визначення посадового окладу керівника медзакладу-КНП
Зарплата директора комунального підприємства, як і будь-якого іншого працівника, – це посадовий оклад. Вже на його базі нараховуються доплати й надбавки. Премії також часто мають прив’язку до посадового окладу. Свобода, яку отримали медзакладу-КНП щодо свого фінансового забезпечення після медреформи, дозволяє при визначенні посадового окладу відійти від Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров’я та установ соціального захисту населення зі спільного наказу Мінпраці та МОЗ від 05.10.2005 № 308/519 (далі – Умови № 308/519), а також від уже необов’язкової для них системи окладів на основі бюджетної Єдиної тарифної сітки (ЄТС).
Однак для КНП свобода не безмежна – обмеження теж існують. Свобода поєднується з певними обмеженнями й вимогами, які встановлюються спеціальним законодавством, що врегульовує медичну галузь. І посадовий оклад директора КНП – не виняток. Це означає, що посадовий оклад директора КНП не може бути як завгодно великим. Розглянемо, чим він обмежується.
Національна сертифікація головбуха медичного КНП — 2025
Як обмежується посадовий оклад керівника медзакладу-КНП
Існуючі обмеження щодо посадового окладу керівника для медзакладу-КНП знайти можна в постанові КМУ від 19.05.1999 № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об’єднань державних підприємств» (далі – Умови № 859). Таких обмежень два, а саме:
- спеціальне обмеження – лише для керівників закладів охорони здоров’я (ЗОЗ). За ним оплата праці керівника комунального некомерційного підприємства не може перевищувати середню зарплату медпрацівників такого ЗОЗ більш як на 60% (див. пп. «1-1» п. 1 Умов № 859). Таке обмеження відносно нове, діє з 01 січня 2022 року та стосується всіх ЗОЗ, у т.ч. й медзакладів-КНП. Тобто маємо, що максимальний оклад керівника медзакладу-КНП = 1.6 × середня зарплата медпрацівників такого КНП. Так, якщо середня зарплата медпрацівників 25000 грн, то тоді посадовий оклад директора КНП не може перевищувати 40000 грн (= 25000 грн ×1.6). Чим вища середня зарплата медпрацівників, чим більше з ними підписано декларацій, тим більшим може бути посадовий оклад їхнього керівника. Детальніше, як розрахувати середню зарплату медпрацівників;
- загальне обмеження, яке існує для всіх державних і комунальних підприємств, а не тільки для медзакладів-КНП. Воно встановлене в залежності фінансових показників підприємства (вартість активів, чистий дохід) та середньооблікової чисельності працівників в еквіваленті повної зайнятості робітника за рік (див. Додаток 1 до Умов № 859). Так, для підприємств з чисельністю до 500 чол. або вартістю активів < 1 млрд грн, або чистим доходом < 200 млн грн (достатньо спрацювання одного з критеріїв) обмеження складає 10 мінімальних посадових окладів працівника основної професії. Для медзакладу це, як правило, професія медсестри (медбрата). Наприклад, якщо посадовий оклад медсестри у КНП встановлений на рівні 8000 грн, то отримуємо максимум для посадового окладу керівника медзакладу-КНП – 80000 грн (= 8000 грн × 10).
Зверніть увагу на те, що перше обмеження працює на основі середньої зарплати, яка включає в себе не лише посадовий оклад, але й інші складові зарплати, у т.ч. всі надбавки, доплати та премії. Друге ж, загальне, обмеження рахується лише на основі посадового окладу, а не всієї зарплати медсестри.
Увага: є два обмеження щодо оплати праці директора КНП – спеціальне (як для медзакладу) та загальне (як для комунального підприємства).
Також для державних і комунальних підприємств з більшою кількістю працюючих загальне обмеження за Умовами № 859 стає значно більшим – кратно 30, 60, 100, 200 вищезазначених мінімальних посадових окладів. Так, для 30-кратного загального обмеження умови такі (див. таблицю у Додатку 1 до Умов 859).
- вартість активів від 1 до 3 млрд грн;
- чистий дохід від 200 млн грн до 1 млрд грн;
- кількість працюючих – від 500 до 1 тис. осіб.
Очевидно, що спеціальне обмеження для медзакладів-КНП, як правило, при розрахунку виходить більш жорстким, аніж загальне, тому використовується спеціальне обмеження (див. далі приклад 1).
Увага: спеціальне обмеження посадового окладу керівника медзакладу-КНП ≤ середня зарплата медпрацівників × 1,6.
📌Чи збільшувати оклад директора?
📌Чи збільшувати оклади медикам?
📌Як забезпечити диференціацію в оплаті праці?
📌Чи допоможе місцевий бюджет?
Яке контрактне обмеження посадового окладу керівника медзакладу-КНП
Однак, окрім вищезгаданих обмежень, можна виділите ще одне – встановлене на основі домовленостей з засновником медзакладу у контракті. Який би не був максимальний посадовий оклад, але в контракті, який підписується з керівником КНП, він може бути встановлений меншим.
Типова форма контракту для КНП затверджена постановою КМУ від 21.08.2019 № 792 (далі – Контракт № 792). У ньому зокрема встановлюється розмір посадового окладу (див. п. 15 типової форми Контракту № 792) та прописуються обмеження на виплату премій.
Після укладення контракту його розмір можна переглядати не тільки при завершенні контракту, але й тоді, коли це потрібно. Так, умови контракту змінюються за згодою сторін через укладання письмової додаткової угоди до контракту (п. 30 типової форми Контракту № 792). Таким чином, у кінцевому результаті посадовий оклад затверджується власником медзакладу (органі місцевого самоврядування). Як правило, це управління комунальним майном виконкому місцевої ради. Контракт укладається на строк від 3-х до 5 років (ч. 10 ст. 16 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» від 19.11.1992 № 2801).
Як зазначити посаду керівника медзакладу та оклад у штатному розписі КНП
Посадовий оклад для керівника медзакладу-КНП, окрім контракту, зазначається також у штатному розписі медзакладу та інших внутрішніх документах медзакладу, наприклад табелі обліку робочого часу. Штатний розпис медзакладу також має бути затверджений у відповідному органі власника, тобто виконкомі місцевої ради тощо.
Щодо самої назви посади керівника, яку слід використати при складанні штатного розпису та контракту, – це може бути директор, генеральний директор або ж медичний директор. В останньому випадку потрібна обов’язкова наявність освіти за спеціальністю «Охорона здоров’я».
Чи передбачена відповідальність за перевищення обмежень за посадовим окладом керівника медзакладу-КНП
Фінансова відповідальність не визначена. Однак вимогу усунути порушення можуть надати:
- представники державної фінансової інспекції, адже це можна вважати надмірним витрачанням коштів місцевих бюджетів;
- представники НСЗУ можуть відмовити в укладанні договору за програмою медичних гарантій до усунення порушення, адже це можна розглядати як порушення пп. 6-8 п. 1 Додатка 3 Типової форми;
- представники виконкому місцевої ради.
Отже, основна небезпека – це порушення справи про надмірне витрачання бюджетних коштів.
Як визначити зарплату завідуючого відділення? Чи буде порушенням ставка лікаря 7200 грн і ставка середнього медичного персоналу 5600 при за встановлених мінімальних зарплатних рівнів 20 000 та 13 500 грн?
Який мінімальний рівень зарплати медпрацівників та посадовий оклад керівника
При визначенні максимального розміру посадового окладу керівника КНП немає прямого взаємозв’язку з мінімальною зарплатою у державі (8000 грн – у 2025 році). Однак у медиків, окрім цього загального «для всіх» мінімального рівня, наразі є ще один мінімальний рівень зарплати – мінімальний (базовий) розмір оплати праці медичних і фармацевтичних фахівців державних і комунальних ЗОЗ, який визначається урядом (ст. 8 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108, постанова КМУ від 13.01.2023 № 28, далі – Постанова № 28).
Відтак на максимальний розмір впливає:
- середня зарплата медпрацівників. Безумовно, що підвищення базового рівня зарплати для лікарів та медсестер впливає на середню зарплату медпрацівників медзакладу й розширює максимальні межі для посадового окладу директора КНП. Так, у 2025 році зарплата лікаря (крім інтернів), фармацевта, фахівця з реабілітації, як і раніше, має бути не менше мінімального (базового) рівня з Постанови № 28 – 20000 грн, а зарплата медсестри (фахівців з початковим рівнем вищої медичної освіти або першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної освіти) – не менше 13500 грн. Враховуючи, диференціацію заробітної плати працівників у межах фонду оплати праці, шляхом встановлення доплат, надбавок з урахуванням складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника, результатів його роботи – підвищення базового рівня значно впливає на середню зарплату медпрацівників та максимальне обмеження за посадовим окладом керівника КНП;
- мінімальний посадовий оклад працівника основної професії. Щодо мінімального посадового окладу, то єдині законодавчі вимоги у цьому питанні – посадовий оклад не може бути меншим за прожитковий мінімум працездатної особи на 1 січня (ч. 6 ст. 95 КЗпП). Наприклад, посадовий оклад медсестри не може бути меншим за 3028 грн – для 2025 року. Виходить, що мінімальні посадові оклади можуть бути навіть меншими за мінімальну зарплату (8000 грн – для січня-грудня 2025).
Виходить, що підвищення зарплат усім медпрацівникам може бути підставою для перегляду оплати праці директора комунального некомерційного підприємства, який встановлений контрактом.
Як рахувати середню зарплату медпрацівників
Для розрахунку спеціального обмеження щодо максимального окладу директора КНП, як уже зазначалося, слід знати показник середньої зарплати медпрацівників. Однак Умови № 859 не дають ніякої конкретної методики розрахунку цього показника. Виходить, що керуватися слід загальними міркуваннями та інструкціями Держстату з розрахунку середніх. Відтак розрахунок середньої зарплати проводимо в такий спосіб:
- період розрахунку – беремо план для 12 місяців року. Оскільки посадові оклади й разом з ними зарплати, як правило, зростають щороку, то брати минулий період означає занизити середню. Крім того, нові посадові оклади, як правило, затверджуються на початок року і в момент вже їхнього затвердження слід забезпечити потрібні співвідношення. У пп. «1-1» п. 1 Умов № 859 про минулий період також нічого не сказано. Всі дані можна взяти з фінансового плану на рік, який має складати медзаклад і затверджувати у виконкомі місцевої ради;
- виділяємо медпрацівників – у штатному розписі виокремлюємо всіх працівників, які за Класифікатором професій ДК 003:2010 належать до керівників, професіоналів, фахівців у сфері охорони здоров’я. Для виділення таких посад можна скористатися також Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників, випуск 78 «Охорона здоров’я» (наказ МОЗ від 29.03.2002 № 117). Однак у коректно складеному штатному розписі такі посади вже мають бути виділені;
- беремо всіх медпрацівників – як штатних, так і сумісників, працюючих за договорами. Якщо в пп. «1-1» п. 1 Умов № 859 ніякі обмеження не встановленні, то беремо всіх. Крім того, саме такий порядок розрахунку передбачений Держстатом для розрахунку середньої чисельності працюючих в еквіваленті повної зайнятості – СЧПекв (див. нижче);
- заробітну плату беремо всі складові – основну, додаткову та інші заохочувальні виплати. Це значить, що використовуємо той же підхід, що й для заповнення статистичного Звіту з праці (форма 1-ПВ), тобто визначеного Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держстату від 13.01.2004 № 5;
- розрахунок середньої зарплати оформлюємо у вигляді довідки-розрахунку, яку мають підписати головний бухгалтер – адже використовуються дані щодо зарплати, представник кадрової служби (керівник, заступник – адже використовуються дані щодо чисельності медпрацівників, заступник керівника – адже підписувати її самому керівнику є порушення професійної етики.
Устатті— зразок, за яким складатимете калькуляції вартості медичних послуг. Коментарі зорієнтують, які реквізити включити до форми, що в них зазначити та коли переглядати калькуляції. Цей документ ЗОЗ затверджують щодо кожної платної послуги. Однак, як оформити його, профільне законодавство не скеровує.
Для розрахунку середньої чисельності теж варто скористатися вже існуючими методиками для Держстату. Таким документом є Інструкція зі статистики кількості працівників, затвердженого наказом Держстату від 28.09.2005 № 286 (далі – Інструкція № 286).
Беремо методику для середньооблікової чисельності працівників у еквіваленті повної зайнятості (СЧПекв), оскільки Умови № 859 вже згадують цей показник, але для інших випадків, наприклад у пп. «1» п. 1 Умов № 859. Крім того, у абз. 6 п. 1.8 Інструкції № 286 сказано, що саме ця середня використовується для визначення середнього рівня зарплати та інших середніх величин у цілому по підприємству.
Розрахунок СЧПекв передбачає використання даних як за штатними працівниками, так і сумісникам, які працюють за договорами (абз. 5 п. 1.8 Інструкції № 286).
Отже, середню зарплату (СЗП) медпрацівників перед затвердженням посадового окладу слід порахувати за формулою:
СЗП медпрацівників = зарплата за рік (планова) / СЧПекв (за рік, планова)
Приклад 1. Розрахунок максимального окладу керівника медзакладу. Дані щодо медпрацівників і норми робочого часу представлено в таблиці нижче у таблиці. Також у медзакладу ще планується 5 медпрацівників за цивільно-правовими договорами з 13 січня 2025 року (це 19 днів).
Нарахована заробітна плата медпрацівникам – 18 877 750 грн. Правила розрахунку є у ч. 4 Інструкції № 286. Однак оскільки у цій ситуації використовуються планові показники, то розрахунок дещо спрощений – немає надурочних годин, бо вони не плануються.
РОЗРАХУНОК СЕРЕДНЬОЇ КІЛЬКОСТІ МЕДПРАЦІВНИКІВ У ЕКВІВАЛЕНТІ ПОВНОЇ ЗАЙНЯТОСТІ* | |||
Категорії медпрацівників | Норми тривалості робочого часу для повного робочого тижня, год | Робочий час, який планується оплатити | Кількість працівників у еквіваленті повної зайнятості |
1 | 3 | 4 | 5 |
штатні (тиждень – 38,5 год) | 177,1 | 123970 | 700 |
штатні (тиждень – 40 год) | 184 | 14720 | 80 |
штатні (0,5 ст., тиждень 19 год) | 177,1 | 17710 | 10 |
зовнішні сумісники (0,5 ст., тиждень – 19 год) | 177,1 | 885,5 | 5 |
загальна кількість | × | × | 795 |
* можна застосувати й більш простий варіант розрахунку. Якщо відомо, що у січні працює 780 працівників на повну ставку та 30 працівників на 0,5 ставки, то загальна середня кількість працівників буде 780 + 30×0,5 = 795 чол. Однак в Інструкції № 286 використовується саме варіант розрахунку через людино-години; ** у працівників може бути різна тривалість робочого тижня |
Середня кількість працюючих за цивільно-правовими договорами розраховується так:
- 19 днів × 5 = 95 людино-днів;
- 95/31 ≈ 3,06 ≈ 3.
Отже, СЧПекв = 795 +3 = 798 чол.
Виходить, що СЗП медпрацівників = 18877750/798 =23656 грн.
Тоді маємо, що максимальний посадовий оклад керівника медзакладу становить 23656×1,6 = 37849,60 ≈ 37850 грн. Це спеціальне обмеження.
Якщо медзаклад має до 500 чол. у штаті, а посадовий оклад медсестри 5000 грн, то тоді загальне обмеження на посадовий оклад для керівника КНП виходить 50000 грн (= 5000 грн × 1.6). Оскільки загальне обмеження вийшло більшим за спеціальне, то використовуємо спеціальне, тобто 37850 грн. Посадовий оклад директора комунального некомерційного підприємства тоді може бути будь-яким від 3028 грн до 37850 грн. Наприклад, 20000 грн.
Якщо план на подальші місяці 2025 року відрізняється, то аналогічно можна порахувати й окремо за рештою місяців 2025 року й знайти середнє значення максимального посадового окладу.
Чи треба враховувати при розрахунку середньої зарплату самого керівника медзакладу
При розрахунку середньої кількості медпрацівників директора та інше керівництво слід враховувати. Таких виключень при розрахунку Інструкція № 286 не містить. Винятком може бути лише ситуація, коли керівником медзакладом є особа, що не має медичної освіти. Однак така ситуація у практиці медзакладів-КНП врядчи зустрічається.
Якщо оклад вийде за межі максимального обмеження, то його слід зменшити, перераховувати планову зарплату на рік, а потім перерахувати й СЧПекв.
Ділимося «розвідданими», яким може бути перебіг моніторингового візиту НСЗУ. Ця стаття — не припис, як діяти, а натомість — досвід одного КНП, яке вже витримало перевірку. Знатимете можливі сценарії. Скачаєте орієнтовний перелік і проведете аудит документів, що їх можуть зажадати перевіряльники
Чи можна збільшити зарплату керівника за рахунок інших складових зарплати
Так, можна. У пп. «1-1» Умов № 859 мова йде лише про посадовий оклад, а не всю зарплату керівника. Діючі нормативні документи при цьому не забороняє встановити у колективному договорі та інших внутрішніх документах медзакладу-КНП премії, надбавки й доплати керівнику, а також збільшити наявні.
Єдине, що слід враховувати також вимоги Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, за якими має бути забезпечене справедливе співвідношення між зарплатою медпрацівників та керівного складу медзакладу. Однак критерії такого справедливого співвідношення не визначені. Крім того, за тими ж змінами має бути диференціація зарплати зокрема з урахуванням, складності, відповідальності кваліфікації працівника. Праця керівника медзакладу якраз і є складною, відповідальною та потребує високої кваліфікації й не тільки у сфері охорони здоров’я.
Розглянемо ці складові зарплати керівника медзакладу-КНП, які дозволяють нарахувати зарплату директору комунального некомерційного підприємства значно вищу за посадовий оклад.
Які інші складові зарплати директора КНП 2025
Умови № 859 та пп. 15-16 Контракту № 792 зачепили і складові заробітної плати керівника КНП. Так, окрім окладу вона може включати:
- премії, які визначаються положенням про преміювання за погодженням з виконавчим комітетом місцевої ради. Є обмеження: 3 місячних оклади (квартальна премія), 24 місячних оклади (річна премія) (див. пп. «3» п. 1 Умов № 859). Премія може визначати й на основі певної системи, яка розроблена та впроваджена для своїх медзакладів місцевою радою, наприклад на основі ключових показників ефективності – кількості укладених декларацій, кількості пацієнтів, які отримали допомогу впродовж періоду, впровадження новітніх методик лікування тощо;
- грошова допомога при виході на пенсію (не більше 6 посадових окладів);
- доплата до окладу за науковий ступінь/вчене звання. Однак лише, якщо науковий ступінь збігається за профілем з діяльністю керівника (пп. «4» п. 1 Умов № 859). Наприклад, це може бути ступінь кандидата медичних наук (доктора філософії з медицини), доктора медичних наук, вчене звання старшого наукового співробітника чи професора (теж у медичній галузі). Доплати становлять за кандидата наук – 15%, доктора наук – 20%, вчене звання доцента (або старшого наукового співробітника) – 25%, вчене звання професора – 33%. Можливими є й інші науки, наприклад наукові ступені у галузі біологічних наук, а також управління та адміністрування;
- можлива ще матеріальна винагорода з чистого прибутку КНП за ефективне управління, якщо це дозволяє виконком місцевої ради. По-суті, це різновид премій, про які йшла мова вище.
Увага: розробляємо та затверджуємо Положення про преміювання для медзакладу, якщо його немає.
Чи може бути доплата за стаж у керівника медзакладу-КНП
У вищенаведеному переліку відсутня надбавка за стаж (вислугу років) – їх там немає, окрім стажу наукової діяльності (пп. «5-1» п. 1 Умов № 859). Мінсоцполітики у своєму листі від 04.09.2017 № 202/0/103-17 (далі – Лист № 202) вказує на те, що інші надбавки, доплати і премії, які не передбачені Умовами № 859, застосовувати не можна, навіть якщо вони визначені колективним договором. Надбавки за звичайний медичний стаж там немає.
Отже, доплачувати керівнику медзакладу-КНП за Умовами № 859 можна тільки за науковий стаж. Звичайно, якщо у нього такий є. Наприклад, керівник міг працювати до цього у науковій сфері, та й у медзакладі теж можуть бути наукові дослідження. Якщо ж треба зробити надбавку за вислугу років, надбавку за високі досягнення праці, за певну кваліфікаційну категорії, матеріальну допомогу на оздоровлення, – треба погодити ці виплати з власником комунального майна, тобто виконкомом місцевої ради, прописати це в умовах контракту. Це можна не обов’язково через контракт, але й як:
- окреме рішення виконавчого органу місцевої ради (див. зокрема п. 16 Контракту № 792);
- доповнення до контракту (додатковий договір, додаткова угода до контракту).
Щодо Листа № 202, то розмір оплати не може бути меншим за передбачений законодавством (Умови № 859), але ж може бути й більшим, якщо це погодив власник.
Увага: складові зарплати з Умов № 859 вичерпні й інших бути не може, якщо вони не погоджені з власником – виконкомом місцевої ради. Це стосується й надбавки за стаж діяльності у медичній сфері (вислугу років).
Щодо наукового стажу, який теж може бути (медзаклади є все ж таки різного профілю й наукова діяльність теж може проводитися), то вони стандартні: 3 роки – 10%, 10 років – 20%, 20 років – 30%.
Коли премії директору не передбачені
Премія директору комунального некомерційного підприємства, як і для всіх медпрацівників, нараховується за рішенням виконкому місцевої ради й за двох умов (п. 1 Умов № 859 п. 16 Контракту № 792):
- немає заборгованості з зарплати за медзакладом та заборгованості за спожиті комунальні послуги чи інших платежів до державного/місцевих бюджетів;
- оклади, премії та інші частини зарплати не можуть виходити за межі затвердженого фонду оплати праці (фінансовий план КНП затверджується у управлінні комунальним майном місцевої ради.
Увага: при нарахуванні премій перевіряємо, чи немає заборгованості з зарплати та комунальним послугам.
Додатково є ще декілька заборон, а саме:
- незатвердження фінансового плану (пп. «3» п. 1 Умов № 859);
- погіршення якості роботи (пп. «3» п. 1 Умов № 859);
- неналежне виконання умов підписаного або взагалі невиконання контракту. У такому разі розміри надбавок, доплат і матеріальної допомоги керівнику мають або зменшується, або взагалі не виплачуються (пп. «3» п. 1 Умов № 859, п. 17 Контракту № 792).
Увага: рекомендуємо перевірити уже укладені контракти з керівниками та положення про преміювання з існуючими вимогами Умов № 859 та Контракту № 792.
Які оклади заступників керівника КНП
Заступникам, як правило, встановлюються оклади у розмірі на 5-15% нижче від окладу керівника. Однак ці цифри взяті з «бюджетного» минулого – оплати за ЄТС, і насьогодні не є обов’язковими. Штатний розпис затверджується власником – виконавчим органом місцевої ради, тому він і вирішує остаточний розмір окладів. Порядок оплати їхньої праці надалі потрапляє під колективний договір.
Які особливості бухгалтерського обліку зарплати директора КНП
Керівник КНП – це адміністративний персонал, тому нарахування заробітної плати та ЄСВ за ним слід здійснювати за рахунком 92 «Адміністративні витрати». Оподаткування стандартне й нічим не відрізняється від звичайних працівників.
Увага: рахунок 92 – це рахунок обліку зарплати директора медзакладу-КНП.
Приклад 2. Нарахування зарплати керівнику медзакладу. Нарахована зарплата у розмірі 40000 грн (оклад 30000 грн + 10000 грн премії).
БУХГАЛТЕРСЬКІ ПРОВЕДЕННЯ З ОБЛІКУ ЗАРПЛАТИ КЕРІВНИКА МЕДЗАКЛАДУ | ||||
№ | Господарська операція | Дт | Кт | Сума |
1 | нараховано зарплату директору медзакладу (оклад 30000 грн + премія 10000 грн) | 92 | 661 | 40000 |
2 | нарахований ЄСВ 22% (=40000×0,22) | 92 | 651 | 8800 |
3 | утриманий ПДФО (= 40000×0,18) | 661 | 641 | 7200 |
4 | утриманий військовий збір 5% (= 40000×0,05) | 661 | 642 | 2000 |
5 | утриманий профспілковий внесок*, умовно 0,5% (= 40000×0,005) | 661 | 685 | 200 |
6 | утриманий внесок до благодійного фонду «Милосердя»** | 661 | 685 | 300 |
7 | виплачена зарплата (аванс та за другу половину місяця, = 40000 – 7200 – 2000 – 200 – 300) | 661 | 311 | 30300 |
8 | сплачений ПДФО у бюджет | 641 | 311 | 7200 |
9 | сплачений військовий збір у бюджет | 642 | 311 | 2000 |
10 | сплачений на рахунок профспілки внесок | 685 | 311 | 200 |
11 | сплачений на рахунок внесок на рахунок благодійного фонду «Милосердя» | 685 | 311 | 300 |
12 | адміністративні витрати віднесено на фінансовий результат операційної діяльності | 791 | 92 | 36600 |
* якщо керівник є членом профспілки; ** як правило, при медзакладах існують благодійні фонди. Назву взято умовно. Вирахування можна робити, якщо директор написав відповідну заяву на утримання та перерахування такого внеску |