Ліцензія на зберігання пального 2023
Усі суб’єкти господарювання, які зберігають пальне, зобов’язані отримати ліцензію на право зберігання пального. Цього вимагає Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» від 19.12.1995 № 481/95-ВР (далі — Закон № 481).
- Ліцензія на зберігання пального 2023: кому потрібна
- Ліцензія на зберігання пального 2023
- Ліцензія на зберігання пального перелік документів 2023
- Ліцензія на зберігання пального для власних потреб 2023
- Заява на отримання ліцензії на зберігання пального 2023 зразок заповнення
- Ліцензія на зберігання пального 2023: вартість
- Ліцензії на зберігання пального: штраф за відсутність
Усі суб’єкти господарювання, які зберігають пальне, зобов’язані отримати ліцензію на право зберігання пального. Цього вимагає Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» від 19.12.1995 № 481/95-ВР (далі — Закон № 481).
Ліцензія на зберігання пального 2023: кому потрібна
Ліцензування діяльності з пальним регулюють два нормативних документи — Податковий кодекс України (ПКУ) і Закон № 481. Тож критерії, що встановлює до акцизних складів ПКУ, не корелюють із критеріями отримання ліцензій згідно із Законом № 481. Єдине спільне в них — перелік пального, адже тут Закон № 481 відсилає нас до ПКУ.
Що ж маємо: отримати ліцензію на зберігання пального доведеться тим суб’єктам господарювання, які не зобов’язані реєструвати акцизні склади. Звісно, якщо того вимагає Закон № 481.
Увага: отримати ліцензію мають суб’єкти господарювання, які отримують пальне для власних потреб та зберігають його для використання в господарській діяльності.
ЯК ВИЗНАЧИТИ, ЧИ ПОТРІБНА ВАМ ЛІЦЕНЗІЯ НА ЗБЕРІГАННЯ ПАЛЬНОГО ❓
Ліцензія на зберігання пального 2023
Стаття 15 Закону № 481 виокремлює два види ліцензії залежно від мети зберігання пального — лише для власних потреб чи й для третіх осіб.
З 1 січня 2022 року змінилися правила отримання ліцензій для суб’єктів господарювання, які планують надавати послуги зберігання пального третім особам. Для решти зберігачів пального нічого не змінилося.
ДПС видасть ліцензію на пальне не пізніше ніж за 20 к. дн. з дня одержання документів.
Українські суб’єкти господарювання розширюють ринки збуту й активно продають свої товари на закордонних маркетплейсах. Експерти пояснили як правильно задокументувати, облікувати й оподаткувати продаж товарів
Ліцензія на зберігання пального перелік документів 2023
Далі поговоримо про документи, які необхідно подати до ДПС, щоб отримати ліцензію на зберігання пального.
Пальне для третіх осіб
Щоб отримати ліцензію на зберігання пального з правом надання третім особам послуг щодо зберігання пального на підставі відповідних договорів, подайте до ДПС:
- заяву на отримання ліцензії. Форма документа — довільна (лист ДФС від 18.06.2019 № 2776/6/99-99-12-01-01-15/ІПК). Водночас ДПС на своєму сайті розмістила рекомендовану форму заяви. Доповніть її видом господарської діяльності, на провадження якого маєте намір одержати ліцензію (ст. 15 Закону № 481; лист ДФС від 27.06.2019 № 2984/6/99-99-12-01-01-15/ІПК), і сміливо користуйтеся;
- документ про річну сплату ліцензії;
- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку будь-якого цільового призначення, на якій розташований об’єкт зберігання пального, чинні на дату подання заяви або дату введення об’єкта в експлуатацію. Це може бути витяг із реєстру речових прав на нерухоме майно. Якщо майно орендоване, додайте договір оренди (ст. 15 Закону № 481);
- акт введення об’єкта в експлуатацію, або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці зберігання пального, необхідних для зберігання пального (далі — документи на введення об’єкта в експлуатацію). Під об’єктом розуміють не резервуар із пальним, а будівлю, тобто нерухоме майно, введене в експлуатацію за будівельними нормами;
- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію/застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Його видає Держпраці, керуючись Порядком видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженим постановою КМУ від 26.10.2011 № 1107 (ч. 39 ст. 15 Закону № 481).
З 1 січня 2022-го, щоб отримати ліцензію, треба подати повний перелік документів, без винятків. Якщо не надасте повного переліку документів, ДПС не видасть ліцензію.
Ліцензія на зберігання пального для власних потреб 2023
Для суб’єктів господарювання, які планують використовувати пальне винятково для потреб власного споживання, з 1 січня 2022-го нічого не змінилося. Для таких підприємств продовжують діяти спрощені правила отримання ліцензії. Тобто ані документи на землю, ані документи на введення об’єкта в експлуатацію, ані дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки подавати не потрібно (ч. 44 ст. 15 Закону № 481).
Щоб отримати ліцензію на зберігання пального винятково для власних потреб чи промислової переробки, подайте до ДПС за місцем розташування зберігання пального:
- заяву з позначкою про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів, що використовуєте для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження;
- копію платіжного доручення з відміткою банку про те, що сплатили за ліцензію 780 грн (ч. 44 ст. 15 Закону № 481).
Представникам органу ліцензування заборонено вимагати подання інших документів, крім визначених у Законі № 481 (ст. 15 Закону № 481).
- Національна сертифікація бухгалтерів — 2025 ⏩
- Професійна сертифікація за МСФЗ ⏩
- Національна сертифікація головбуха медичного КНП — 2025 ⏩
- ПДВ: від азів до майстерності ⏩
- Розрахунок зарплати, звітність, перевірки ⏩
- РРО: робота, помилки та штрафи ⏩
- ФОП-єдиноподатник: практикум для бухгалтера та підприємця ⏩
- Благодійні організації: практикум з обліку та оподаткування ⏩
Заява на отримання ліцензії на зберігання пального 2023 зразок заповнення
ЗРАЗОК В «ЕКСПЕРТУС ГОЛОВБУХ» ⤵️
Ліцензія на зберігання пального 2023: вартість
За видачу ліцензій на зберігання пального відповідають територіальні органи ДПС (Перелік органів ліцензування, затверджений постановою КМУ від 05.08.2015 № 609). Тому, щоб отримати ліцензію, звертайтеся на адресу ГУ ДПС в областях та м. Києві за місцем розташування місць зберігання пального. Зробити це можете особисто, через уповноважену особу або надіслати документи рекомендованим листом (листи ДФС від 30.07.2019 № 3568/6/99-99-12-01-01-15/ІПК, від 18.07.2019 № 3345/6/99-99-12-01-01-15/ІПК, від 05.07.2019 № 3109/6/99-99-12-01-04-15/ІПК, ГУ ДФС у Сумській області від 29.07.2019 № 3544/10/18-28-40-03-28/ІПК).
Також можна скористатись сервісом на порталі ДІЯ.
Ліцензію на право зберігання пального або рішення про відмову у її видачі мають надати заявникові протягом 20 календарних днів із дня одержання документів.
Увага: 5 років — строк дії ліцензії на зберігання пального.
Строк дії ліцензії — п’ять років. Плату за ліцензію в сумі 780 грн вносьте щорічно.
Ліцензії на зберігання пального: штраф за відсутність
За відсутність ліцензії на зберігання пального загрожують штрафи.
Увага: 500 тис. грн штрафу заплатите за відсутність ліцензії після 01.01.2020.
Окрім того, за провадження без ліцензії господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, передбачено адмінштраф від 1000 до 2000 нмдг (17 000—34 000 грн) (ст. 164 КпАП).
Тому будьте уважні, проаналізуйте, чи потрібна вам ліцензія на зберігання. Якщо так, отримайте її якнайшвидше.