Чи зазначати QR-код в касовому чеку РРО

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

QR-код у фіскальному касовому чеку зазначають за наявності в РРО відповідного програмного забезпечення

Чи зазначати QR-код в касовому чеку РРО

🔊 Штрафи за відсутність або незастосування РРО

Фіскальний касовий чек на товари (послуги) має містити реквізити, зокрема, QR-код, який містить у собі:

  • код автентифікації повідомлення (МАС) цього чеку;
  • дату і час здійснення розрахункової операції;
  • фіскальний номер касового чека/фіскальний номер електронного касового чека;
  • суму розрахункової операції;
  • фіскальний номер РРО/ПРРО (рядок 26).

Такі вимоги зафіксовані:

  • Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР (п. 2 ст. 3);
  • Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затверджене наказом Мінфіну від 21.01.2016 № 13; далі — Положення № 13 (п. 2 розд. II).

Форма № ФКЧ-1 «Фіскальний касовий чек на товари (послуги)» (далі — форма № ФКЧ-1) — це додаток 1 до Положення № 13.

QR-код зазначають за наявності (примітка 8 до форми № ФКЧ-1).

До 01.08.2021 вимоги до форми і змісту розрахункових документів стосовно відображення QR-код не поширювали на розрахункові документи, що створювали РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включили до Державного реєстру РРО та які не перебували на обліку до 01.08.2020* (п. 3 наказ Мінфіну «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13» від 18.06.2020 № 306; далі — наказ № 306).

До 01.08.2021 РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включили до Державного реєстру РРО та які не перебували на обліку в податкових органах до 01.08.2020, за наявності технічних можливостей мають доопрацьовати їх виробники (постачальники).

Таким чином, QR-код у фіскальному касовому чеку зазначають за наявності в РРО відповідного програмного забезпечення.

____________

* Дата, коли набрав чинності наказ Мінфіну № 306

За інформацією ДПС в Івано-Франківській області

 

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як працювати з РРО та ПРРО під час воєнного стану у 2026 році

Воєнний стан не скасовує обов’язку застосовувати РРО та ПРРО, але передбачає окремі правила роботи. Пояснимо, як працювати з ПРРО без інтернету у 2026 році, коли можна застосовувати офлайн-режим, як діяти в разі збою та які штрафи загрожують за РРО-порушення
44514

Форма ведення обліку товарних запасів ФОП: як організувати

Товарний облік — звична річ для ФОПів. Та чи впевнені ви, що організували облік товарних запасів в усіх необхідних випадках? Проаналізуємо нормативку, наголосимо на документації, розберемо практичні ситуації
54402

Інвентаризація грошових коштів

Гроші люблять лічбу, тому не нехтуйте інвентаризацією коштів. Гроші мають дві форми: готівкову та безготівкову. Першу перевірити простіше, хоча й не без нюансів. А з другою — доведеться пововтузитися. У статті розповімо: як підготуватися до інвентаризації; на що звернути увагу під час перевірки купюр і рахунків, як задокументувати результати
18278

Інтернет-торгівля і РРО: коли потрібен касовий апарат при онлайн-продажах

Сучасну торгівлю уже не можна уявити без електронних технологій. Інтернет-магазини, мобільні застосунки, оплата банківською карткою, використання для розрахунку інтернет-банкінгу. А ще є електронні гроші та криптовалюти. Коли тут треба РРО/пРРО і фіскальний чек? У чому відмінність використання РРО/пРРО для накладеного платежу (післяплати) через Укрпошту та Нову пошту, кур’єра. Відповіді на ці питання з урахуванням позиції ДПС — у консультації
26143

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді