Оплата товарів частинами: як відобразити у розрахункових документах РРО/ПРРО

Численні запити від платників змусили ДПС надати рекомендації щодо відображення у розрахункових документах РРО/ПРРО інформації щодо оплати товарів частинами

image38

Безготівкова оплата або cashless-розрахунки

При продажу товарів на умовах внесення оплати частинами, приймання кожної частини оплати здійснюють із дотриманням вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР. На кожну з таких оплат видають розрахунковий документ встановленої форми, змісту.

Як приклад, у разі продажу товару з отриманням попередньої оплати «авансу», у тому числі відповідно до договору у письмовій формі, у першому чеку замість назви зазначте, що це «аванс за ххх», де «ххх» — це назва або артикул товару та вкажіть саме ту суму, яку отримали від покупця.

Також можете зазначити будь-який інший ідентифікатор, який забезпечить ідентифікацію товару, що продаєте і за який отримали «аванс», кількість чеків на приймання авансів не обмежена, правила їх формування єдині.

Окрім того, в коментарях до такого чеку податківці рекомендують зазначати «Залишок до сплати» (не обов’язковий реквізит, який допоможе ідентифікувати господарську операцію).

Другий чек (останній чек), у межах якого відбувається остаточний розрахунок і вручення товару покупцю (в тому числі який не передбачає остаточної оплати, у зв’язку із повним погашенням вартості товарів авансами) має містити повну номенклатуру. У ньому зазначайте:

  • назву товару (послуги), що реалізуєте;
  • його повну ціну;
  • кількість;
  • відображений раніше отриманий аванс (аванси), на який зменшуватимете вартість такого товару;
  • суму до сплати після врахування суми авансу (авансів), які попередньо вніс покупець.

Зверніть увагу, що програмування РРО/ПРРО з метою відповідної візуалізації фіскальних касових чеків, які ними створюються, та правильного відображення інформації про здійснені госпсуб’єктами розрахункові операції, має відбуватись відповідно до «Технології зберігання і збору даних РРО для ДПC. Протоколу передачі інформації» та/або АРІ фіскального сервера.

У випадку повернення товару, що придбали на умовах оплати частинами, анулюванню підлягає весь ланцюг створених чеків у межах такого продажу.

Аналогічно, але у зворотній послідовності створюйте чеки, в межах яких спочатку відбувається отримання товару (без оплати або часткова оплата), а потім погашають заборгованість за такими операціями.

У такому випадку навпаки, саме перший чек повинен мати номенклатуру, кількість та загальну вартість товару. Всі наступні чеки повинні:

  • містити інформацію про суть операції, що здійснюєте: «часткова оплата», «повна оплата» тощо (свідчить про необмежену кількість варіантів зазначення суті операції);
  • мати посилання на товар, у межах продажу якого формують такі чеки або артикул (код), та/або реквізити першого чеку, де у спосіб, дозволений законодавством, зазначили назву товару, що реалізується.

При цьому лише наведені вище правила формування фіскальних касових чеків, окрім повної відповідності вимогам законодавства, забезпечать поєднання виданих розрахункових документів у ланцюг, який надасть можливість продавцю здійснювати відстеження отриманої оплати за товари, що реалізуєте, а покупцю мати підтвердження щодо внесення такої оплати.

Якщо ви платник ПДВ, то у чеках на отримання «авансу» відображайте інформацію щодо нарахування зобов’язань із сплати ПДВ саме на суму фактично отриманого авансу. У чеку з номенклатурою, який є останнім у такому ланцюгу, відповідно до наведеного прикладу, відображайте лише ті зобов’язання зі сплати ПДВ, які виникають відповідно до залишку до сплати, в межах такого чеку.

У випадку відпуску товару (послуги) без оплати або з частковою оплатою в чеку мають відображатись зобов’язання із сплати ПДВ на повну вартість товару (послуги) по чеку.

Зобов’язання із сплати акцизного податку мають бути визначені в чеках, які будуть супроводжувати безпосередню реалізацію підакцизного товару та/або продукції (у розумінні пп. 14.1.212 Податкового кодексу України).

ДПС зауважує, що обставини приймання авансів та надання знижок є результатом виключно договірних відносин між покупцем та продавцем. Саме тому не можуть бути формалізованими, але не повинні суперечити нормам прямої дії Цивільного кодексу України.

Наведені вище можливості поділу оплати на частини не потребують внесення змін до існуючих нормативно-правових актів та стають доступні завдяки відповідному програмуванню ваших РРО та/або ПРРО.

За інформацією ДПС


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Фіскальний касовий чек на товари (послуги)

Фіскальний чек касового апарату (РРО/пРРО), хоча й не часто, але змін зазнає. Розглянемо його форму та обов’язкові реквізити, що має містити фіскальний чек
47900

Готівкові розрахунки: що врахувати в роботі

Готівкові розрахунки жорстко регулюються Національним банком та податківцями. Тут завжди є ризик порушити правила. Які розрахунки вважаються готівковими, а які безготівковими? Коли для готівкових розрахунків треба касовий апарат, де можна здійснювати готівкові розрахунки, чи є каса у підприємця – дізнайтеся у консультації
50676

Національний кешбек: як і для кого

2 вересня офіційно стартувала програма «Національний кешбек». Зі статті з’ясуєте, в чому вигода, хто може долучитися і як продавцям правильно налаштувати РРО
457

Положення про касові операції 2024

НБУ вніс правки до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні. Підстава — постанова від 23.08.2024 № 100. Оновлені правила працюють із 29.08.2024. Тож з’ясуємо, як потрібно відкоригувати свою роботу
12156

Реєстрація РРО: алгоритм, необхідні документи

Розрахунки за продані товари/послуги готівкою та з використанням платіжних карток суб’єкти господарювання мусять проводити, використовуючи зареєстровані РРО. Розберемо правила реєстрації РРО
38977

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді