Виробничу будівлю використовують під офіс: що з податком на нерухомість

388

Запитання

Чи є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно виробничі будівлі, що використовують як офісні?

Відповідь

Будівлі, що використовуються як адміністративно-побутові, для конторських та адміністративних цілей (офісні), в тому числі для промислових підприємств, є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з врахуванням рішень сільських, селищних, міських рад.

Водночас, визначення належності об’єкта нежитлової нерухомості (будівлі, приміщення) до того чи іншого класу будівель проводять на підставі документів, що підтверджують їх право власності з врахуванням класифікаційних ознак та функціонального призначення такого об’єкта нерухомості згідно з Класифікатором будівель та споруд НК 018-2023, затвердженим наказом Мінекономіки від 16.05.2023 № 3573 (далі — Класифікатор).

Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості (пп. 266.1.1 Податкового кодексу України; далі — ПК).

Об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (пп. 266.2.1 ПК).

Базу оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізосіб, обчислює податковий орган на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надають органи держреєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника, зокрема, документів на право власності (пп. 266.3.2 ПК).

Базу оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юросіб, обчислюють такі особи самостійно, виходячи з загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт (пп. 266.3.3 ПК).

Об’єкти нежитлової нерухомості — будівлі, їх складові частини, що не є об’єктами житлової нерухомості. До об’єктів нежитлової нерухомості відносять, зокрема, будівлі офісні (будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей), будівлі промислові та склади (пп. 14.1.129-1 ПК).

Підпунктом «є» підпункту 266.2.2 ПК визначили перелік об’єктів нерухомості, які не є об’єктом оподаткування. До них входять будівлі промисловості, віднесені до групи «Промислові та складські будівлі» (код 125) Класифікатора, що використовуються за призначенням у господарській діяльності суб’єктів господарювання, основну діяльність яких класифікують у секціях B-F КВЕД ДК 009:2010 та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку.

Згідно з Класифікатором до групи «Промислові та складські будівлі» (код 125) належить клас «Промислові будівлі» (код 1251), який включає будівлі, що використовують для промислового виробництва, зокрема, виробничі корпуси, цехи промислових підприємств тощо.

До групи «Офісні будівлі» (код 122) належить будівлі, що використовують, зокрема, як приміщення для конторських та адміністративних цілей, в тому числі для промислових підприємств (код класу 1220).

Тобто, адміністративно-побутові (офісні) будівлі не підпадають під дію підпункту «є» підпункту 266.2.2 ПК.

За інформацією ДПС у Запорізькій області

Вебінар для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Амортизація основних засобів 2024: порядок нарахування, бухоблік

Є 5 методів амортизації основних засобів. Кожен із них має свої переваги й недоліки, у статті розповімо, для яких основних засобів доцільно використовувати той чи той метод амортизації основних засобів. Наведемо також приклади нарахування амортизації основних засобів та її відображення в бухгалтерському обліку
111386

Основні засоби підприємства

Основні засоби використовують декілька років, на них заводять інвентарні номери, вони можуть надходити як новими, так і вже вживаними. Без них підприємство практично не може функціонувати. Саме через таку важливість їх і назвали основними. У цьому огляді дізнаєтеся найважливіше про основні засоби
170966

Ремонт орендованого приміщення: облік

Якщо постало питання ремонту орендованого приміщення, то дбати про облік доведеться точно бухгалтеру. Облік поточного і капітального ремонту орендованого приміщення, його поліпшення та добудови, нюанси податку на прибуток, ПДВ і ПДФО – у консультації
38086

Облік придбаних кондиціонерів

Кондиціонери у бухгалтерському обліку – основні засоби чи МНМА? Облік кондиціонерів в орендованому приміщенні та їх амортизація, витрати на установку, обслуговування та ремонт кондиціонерів і систем вентиляції. Відповіді на ці питання знайдете у статті
12871