Без ТТН не підтвердять реальність господарських операцій: суд підтримує позицію ДПС

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Суд погодився з висновками ДПС про відсутність реальності господарських операцій, які провів підприємець. Підприємець не мав товароно-транспортної накладної, щоб підтвердити договори поставки та купівлі-продажу товарів.

dekl_esv.jpg

Фінансова звітність за МСФЗ: комплект і строки подання

Податківці провели планову документальну виїзну перевірку ФОПа. Перевіряли, чи дотримував він вимоги податкового та іншого законодавства у період з 01.01.2016 до 31.12.2018.

За результатами перевірки:

  • донарахували ПДФО на суму 1836 тис. грн — за порушення пунктів 177.4, 167.1 Податкового кодексу України (ПК);
  • ЄСВ на суму 86 тис. грн — порушення статті 6, пункту 8 статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010у № 2464-VI;
  • військовий збір на суму 153 тис. грн — порушення підпунктів 1.2, 1.3, 1.4 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX ПК;
  • встановили заниження зобов’язання з ПДВ на суму 2021 тис. грн — порушення пункту 198.1 ПК.

На підставі акта перевірки ДПС винесла податкові повідомлення-рішення.

Під час перевірки контролери встановили, що в періоді, який перевіряли, ФОП відніс до складу валових витрат і податкового кредиту на підставі первинних документів і податкових накладних суми на придбання товарно-матеріальних цінностей і послуг, що отримав від декількох суб’єктів господарювання. Однак за результатами аналізу господарських операцій ФОПа з цими контрагентами податківці встановили:

  • штучне формування податкових витрат і податкового кредиту через викривлення показників податкової звітності під час складання декларації з ПДВ і декларації про майновий стан;
  • відсутність ланцюга постачання товарно-матеріальних цінностей на різних ланках постачання товару в цих господарських правовідносинах.
  • ФОП звернувся з позовом до суду, попрохав визнати податкові повідомлення-рішення ДПС протиправними та скасувати їх

Суд зауважив, що визначальними умовами формування податкового кредиту з ПДВ і витрат є:

  • наявність правильно оформлених первинних документів;
  • зв’язок господарських операцій, на підтвердження яких склали ці первинні документи, з господарською діяльністю платника.

Щоб підтвердити дійсність правочинів, ФОП надав лише видаткові накладні, податкові накладні, оборотно-сальдові відомості. Однак не надав жодних товарно-транспортних накладних (ТТН). Хоча договори поставки, купівлі-продажу, які він уклав, передбачають необхідність складати ТТН після того, як право власності на товар перейде до ФОПа.

ФОП не надав і жодних відомостей, що підтверджують самовивезення товару. Не довів, що вивіз товар власним транспортом чи транспортом сторонніх підприємств. Це спростовує факт переміщення товару, який придбав підприємець. При цьому з огляду на видаткові накладні обсяг і вага товару є значними, тож його неможливо перемістити без транспорту.

Усі платіжні доручення підприємця датовані 2016 роком. Тоді як господарські правовідносини з відповідними контрагентами у нього нібито були у 2017—2018 роках. Крім того, платіжні доручення не містять підпису та печатки банку, який нібито переказав оплату за товар.

Тож суд відхилив позовні вимоги ФОПа.

За інформацією ГУ ДПС в Одеській області


Сильна підтримка — сильна Україна! Це звичайно про нас із вами. Ми опинилися в невідомому досі для нас становищі. Тому щоб ви та ваша компанія залишалася у робочій колії, пропонуємо підтримку. Зекономте на передплаті фахових видань «Головбух», «Головбух Агро», «Головбух Медицина», а також до експертно-правової системи «Експертус Головбух».

Обговоріть передплату з вашим менеджером: 0 800 21 12 20 (дзвінки безплатні) або напишіть у чат. Миру нам.

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Заповнюємо авансовий звіт 2025 на прикладах

Авансовий звіт — це основний документ, який підтверджує витрати підзвітної особи. У бухгалтерській роботі важливо мати під рукою правильний зразок і бланк, щоб заповнити документ без помилок. Тут ви можете скачати авансовий звіт 2025 у форматі Excel безплатно
268

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій. У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
120352

Поворотна фінансова допомога: бухгалтерські проводки

У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
341923

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
291941

Головне для бухгалтера в серпні 2025

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у серпні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники, які вплинуть на роботу бухгалтера у серпні
846

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді