Електронний лікарняний на підприємстві
Запитання
Які етапи проходить електронний лікарняний на підприємстві?
Відповідь
⚡️ Як виплачувати лікарняні за електронними листками непрацездатності
Наразі Україна переходить на автоматичне формування е-лікарняних замість паперових листків непрацездатності. Перехідна модель триватиме з червня по серпень 2021 року, однак уже зараз багато роботодавців почнуть працювати з електронною версією звичних лікарняних. Е-лікарняні, як і паперові, є підставою для надання працівникам допомоги по тимчасовій втраті працездатності, а також по вагітності та пологах.
Якщо щодо страхового випадку працівника сформують електронний медичний висновок замість видачі паперового лікарняного, на його підставі автоматично сформується е-лікарняний.
Сповіщення про відкриття е-лікарняного надійде роботодавцю в кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ.
Переглянути електронний лікарняний можна уже в день створення, але підставою для надання матеріального забезпечення він стане лише після закриття. А у випадку допомоги по вагітності та пологах – одразу після створення
На призначення працівнику матеріального забезпечення відведено не більше 10 календарних днів з дня закінчення періоду дії е-лікарняного.
Роботодавець сам вирішує друкувати електронний лікарняний чи залишити його в електронному вигляді.
Кадрова служба або відповідальна особа кадрової служби визначає страховий стаж застрахованої особи (пільги) та кількість календарних днів непрацездатності, які підлягають оплаті за рахунок коштів роботодавця та ФСС. Зазначена інформація (за бажанням або визначенням роботодавця) формується у паперовому вигляді або в електронному.
Е-лікарняний, відомості щодо визначеного страхового стажу та кількості днів непрацездатності, що підлягають оплаті, передаються до комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства.
Комісія із соціального страхування на підприємствах продовжує свою роботу та зберігає весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою ФСС від 19.07.2018 № 13.
Рішення про призначення або відмову у призначенні матеріального забезпечення комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства передає до підрозділу бухгалтерії підприємства, який нараховує матеріальне забезпечення.
Бухгалтерія розраховує матеріальне забезпечення на підставі е-лікарняного (за необхідності його паперової роздруківки) та рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства. Цей розрахунок записують в електронному або паперовому вигляді (за рішенням роботодавця) та відображається в бухгалтерських проводках.
Заповнюється заява-розрахунок та подається до відділення ФСС за місцем обліку.
Подати заяву-розрахунок до ФССУ роботодавець повинен не пізніше 5 р. дн. з моменту прийняття рішення про призначення матеріального забезпечення комісією (уповноваженим).
Якщо у роботодавця декілька листків непрацездатності різних видів, він повинен подати заяви-розрахунки окремо за кожним видом лікарняних.